"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, February 26, 2009

Alhamdulillah...

Hari ini aku cuti sbb smlm sek sukan...so...xjugak relex...g settlekan sume2 bil2 yg menanti saat nk dibayar...huhu...ape2pun ALHAMDULILLAH sumenye diselesaikan..."hidup berhutang ni kta kena selesaikan, jgn tangguh2 nti bertimbun2 hutang kta...masa 2 bru laa kta mencri2 cara nk selesaikannya..." (w/pun bayo duit kete, kira hutang jugak le tuh...)

ALHAMDULILLAH, pertama kali sukan sek aku berjalan dlm keadaan cuaca yg baik...w/pun ade masa2nya hujan rintik2 je...sepanjang aku ngajar disini hampir 7thn, thn ni laa xujan bile hari sukan...aku xdpt nk snap bnyk pic hari sukan ni sbb aku jd mc...well mcm besa laa, ni lah keje aku every year...tiap kali ape2 je majlis di sek, aku lah mc nye...

so, sblm ni aku cite umah sukan aku yakni umah merah kalah semasa latihan...ALHAMDULILLAH smlm leh menang plak...tuk pengetahuan korang laa kan, umah MERAH menang keseluruhan antara umah sukan...xsangka plak aku...ni yg wat aku nk je peluk dak2 umah sukan aku...hehehe....disbbkan aku ni jd mc, bnyk sngt penghalangnye...thn dpn suh k.ifa n k.ili plak jd mc...kui..kui..kui...

smlm pun geram sngkt kt syarikat yg sek tempah tshirt dak2 n kakitgn sek...xsiap2...dh tu aku tggu smpai kul 1.30 tgahari bru settle....dh laa dr setiawan ke sek aku lbih kurang 40 minit...smpai2 je sek, dak2 n kakitgn sek duk tggu aku dpn pintu bilik guru...ALHAMDULILLAH, sume nye dpt diselesaikan dgn bantuan cikgu2 yg lain...

ALHAMDULILLAH, smlm rezqi sape2 yg dtg sukan sek aku sbb dpt minum milo secara percuma...(aku siap minum 2 cup n isi dlm botol lg tuh)....TERIMA KASIH bnyk2 kpd pihak nestle kerana sudi memberi sumbangn kpd sume tetamu n warga sek aku...thn dpn leh sumbangkan lg ek...ucapan ribuan terima kasih kt sume2 yg sudi menjayakn sukan sek aku smlm....andai ade rezqi lg, thn dpn kta jumpa lgi ek....


ni je yg dpt aku snap smlm...

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors