"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, March 2, 2009

selamat ulang tahun....28hb


Selamat ulang tahun buat ayahanda ku yg tercinta...tahun ni genap laa usia mu 67thn...anakanda amat2 menyayangi abah kerana abahlah lelaki yg paling best in the world...to my abah...semoga ALLAH panjangkan umur dan murahkan rezqi serta sentiasa mengasihani, menyayangi kami...mendapat rahmat, dilindungi ALLAH...ditempatkan bersama- sama org BERIMAN...INSYA'ALLAH...
sajak buat abahku yg tercinta...
Abah...
kau lah sinar harapanku...
kau juga sahabat dan teman dikala aku kesepian...
kau juga sumber ilmu ku...
kau jua penasihat dan pengurus diriku...
Abah...
setiap senyuman dan tawamu, menjdi pengubat hatiku...
setiap kesedihan dan kemarahanku, menjd keperitanku...
Abah...
andai ada salah & silapku...ampunkanlah...
Abah...
hilang mu tiada pengganti...
keringat mu tiada susuli...
kepayahanmu tiada ku temui lagi...
kecerianmu menjdi sunyi sepi...
terikan suaramu lenyap tiada bunyi...
Abah...
masih ada ruangku tuk berbakti kpd mu...
berikan aku ruang itu agar dikau merasa puas dgn keringatmu...
Abah...
sayangku...rinduku...kasihku...semangatku...
tersemat buatmu ABAH...
ABAH...kaulah segalanya...
"YA ALLAH, panjangkanlah umur ayahku supaya dia trus menunaikan ibadahnya...
"YA RAHMAN, sihatkanlah tubuh badan ayahku agar dia mampu meneruskan ibadah kpdmu...
"YA RAHIM, murahkanlah rezqi ayahku...limpahkanlah kasih syg terhadapnya...
"YA RABBUL IZZATI, tempatkan lah ayahku bersama- sama dgn org2 BERIMAN, org2 yg KAU KASIHI, yg KAU RAHMATI, yg KAU janjikan SYURGA...
"YA ALLAH, sesungguhnya KAU MAHA PENGASIH, KAU MAHA PENYAYANG, KAU MAHA MENDENGAR, KAU MAHA PEMURAH..."
p/s: jadilah anak yg soleh & solehah...

7 comments:

CAHAYA said...

selamat ulang tahu kepada Abah kamu. :) Semoga panjang umur, dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. :)

nur_qaseh dyLLa said...

Insya'Allah...tq sis

nAwFaL said...

Assalamu`aLaiKuM..
Tumpang singgah...:-)
hehe..




http://akunawfal.blogspot.com

nAwFaL said...

AssalaMu`aLaikUm..
hehe...
Sayang yea kat abah dia..
hehe..





http://akunawfal.blogspot.com

Nawfal said...

Assalamualaikum...
sayang yea kat abah dia...
hehe..

Fakir Andalusia said...

oit... selamat hari lahir cikgu arsyad.
heheh.. dh baper umo ayah ko?
ingatkn bday ko td.

nur_qaseh dyLLa said...

to azdan :

ko bca x artikel ni??kan sudah tertera umor dia tuh...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors