"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, April 15, 2009

mimpi ketiga

trima ksih k.ili diatas komen anda...actually kerjayaanku dtgnye dr org sekeliling jugak kan...yg penting slagi nafasku ada, INSYA'ALLAH sehbis keringat ku usaha kan...
pernah x anda mimpi sesuatu yg sma slama 3hari berturut2???berdasarkan pendpat org dlu2 kala, kalo dh melalui mimpi yg sama tuk kali ke3, ianya mnjd kenyataan...xtau la btul ke x...yg nyatanye sume dr ALLAH...sudah 2hari ana mimpikn sesuatu yg ana dambakan selama 4thn ni...thn ni adalah pling mencbar & penuh dugaan...tiap setiap kerdipan mataku dipenuhi saat2 itu...tp tuk mlm ke3nye ana xmimpi dh lg...(ish...trlps plak nk simpan perasaan lbih2 yg mimpi tu jd kenyataan)...biar pun hnya dlm mimpi, ianya ckup mmberi kepuasaan tuk diri kta...skiranya ianya mnjd kenyataan 1 hari nti, ALHAMDULILLAH...mimpi indah itu membantu kta tuk merasai nikmat hidup yg kta xdpt scara realiti...mimpi buruk itu pula adalah peringatan bg kta bhawa ALLAH sentiasa memerhatikan apa yg kta lakukan...

*ha, tido mlm ni jgn lupe amik wudhuk, bca doa tdo, baca 3 Qul (Al Ikhlas, Al- Falaq, An- Nas) n berzikir...
Sesungguhnya mimpi itu adalah sebahagian dr hidup kita...

3 comments:

Fakir Andalusia said...

ceh,
mimpi jer. bukannya per pun.
yg penting usaha.
lena diulit mimpi x membuahkan hasil.

CAHAYA said...

insyaAllah akan amalkan. :)

nur_qaseh dyLLa said...

arizs -
alo...ape slhnye aku mimpi...xkn kot ko xpenah mimpi???ehem..ehem...tersedak aku kalo ko xmimpi lg...ko dh kawin...kui..kui..

Kak Cahaya -
bgus2 akak...amalkan ek...ALLAH sentiasa melindungi kita smasa tido...INSYA'ALLAH...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors