"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, April 29, 2009

takdir telah menentukannya dia bkn milikku...

smlm kta suka sbb diri kta smakin pulih...arini duka melanda akibat "lafaz yg tersimpan" berakhir jua...bkn ini yg ku pinta, tp ini yg ku trima...akibat peristiwa yg berlaku hari ni melemahkan ku sebgai hamba ALLAH yg sentiasa redha di atas kehendakNYA...
4 thn perasaan ni menjdi kubur mcm 2je...sudah takdir menentukannya...ianye brita gembira dlm hdupnya...manakala bg ku adalah brita pling sedih spnjg hidupku...td ana dpt pggilan dr seseorg yg bgitu menyayangi & sggup britahu sume hal ni smata2 xnk ana tau dr orglain...krana dia juga menghrapkan sinar kebhagian dr ana n seseorg yg dia anggap mcm anaknye sendri...crita yg keluar dr mulut tuannye bdn mmbuatkan sume yg mendgr terkejut n terkaku atas tindakannye yg wat secara senyap...mcmni laa...payah cite belit2 ni kan...trus trg ana katakan seseorg yg ana kagum, ana minat, ana cinta, ana syg telah pun bertunang dgn plihan hatinya sendri...
ape perasaan anda???sume ade kan...marah, benci, takut, iri hati, jiwa gelisah, tido xlena, makan xkenyang...mcm ni lah ana....ni lah yg melanda ana skrg...disaat ini...diwaktu ini...4 thn ana memendam perasaan...tiap kali jumpa hnya mata meluahkan bicara, sdgkan bibir membisu seribu kata...tiap org ade pilihan hatinye sndri...bgitu juga ana...ana ada impian, ada harapan, ada kasih syg, ada cinta...xpela...
sudah takdir menentukannya yg ia bkn milik ku...

doaku untuk dia...
"ya ALLAH, panjgkan laa usianya...rahmati, berkatilah dia...jdikan dia antra hamba2 mu yg soleh...ya RABBUL IZZATI, sucikanlah jiwanya...kembalikan sinar keimanan dlm dirinya...bhagiakan laah dia bersama2 dgn org yg dia syg...ya RAHMAN, ya RAHIM...pertunangannya biarlah smpai ke mahligai yg kau redhai ya ALLAH...jauhkn dia dr godaan syaitan...kuatkanlah imannya...kuatkanlah jasad & hatinya dijalan mu ya ALLAH...sesungguhnya ya ALLAH, dia bkn tercipta untukku...jagalah dia sepertimana kau menjgaku ya ALLAH...

"KHAYALAN ADALAH INDAH, REALITI ADALAH KEJAM"

3 comments:

ILi Izyani said...

Dylla..

Ini la takdir..
Mmg pahit utk ditelan tapi bak kata org..kita kene merelakan kebahagiaan org yang kita sayang kalau betul kita sayangkan dia..

I love u, sis..

mawaddah said...

oit dylla...ko xmerindui akak kew..

akak cuma ada beberapa hari utk memeriahkan dunia blogger...lps ni..ntah dpt online ke tidak...

harap ko sht2 n ceria2..jgn monyok2 kay...

nur_qaseh dyLLa said...

k.ili...
thanks ek akak...w/pun pahit ttpku telan...i luv u 2, sis...

k.lana...
sy amat2 merindui akak tau x...lama dh akak xupdate blog...sy pun doakan agar akak chat2 n cria2 slalu tau...miss u

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors