"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, May 6, 2009

adakah ini dinamakan pelangi???

urm...xtau la nk ktakan ni pelangi atau x...mmg laa bru je lps mendung n hujan...dlm sekelip mata dtg plak pelangi ni...kdg2 sukar nk percaya...tp ntah...jika ianye benar...ape nk kta...adakah ianya benar2 pelangi atau sekadar warna yg dciptakan oleh manusia itu sndri...segalanya akan terjwb jika ianya benar mnunjukkan yg ia adalah pelangi...mudah2an ALLAH memberi hidayah kpd ana tuk mmpercayai bhawa ianya adalah pelangi...hari kdua pelangi ni masih muncul & mmberi harapan lagi...mudah ke nk menggapai pelangi???adakah pelangi tu sendri yg dtg kt kita???xpun adakah pelangi itu sengaja nk tonjolkan diri supaya kta berharap kt dia???
urm...sgalanya akan terjwb slps ni nti...yg penting sabar, tabah, jujur n redha diatas segala keputusannye...

2 comments:

ILi Izyani said...

Masih adakah seri pelangi itu?

nur_qaseh dyLLa said...

dh xde...myampah je pelangi yg sengaje diciptakan oleh manusia ni...bknnye ikhlas...rupe2nye ade udang disebalik batu...
malah yg sebenar msih bersmbunyi...blm nk menonjolkan dri...ntah bila laa dia brani nk kluar kan...kan...kan...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors