"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, June 24, 2014

Kadang- kadang












Kadang- kadang rasa terabai,
Macam- macam perasaan membuai,
Nak dikata lena diulik mimpi tidak juga tercapai,
Akhirnya dada sakit jiwa dan otak serabai...

Siapa sanggup mencari musuh?
Berikan saja secara percuma pun, tak hingin!!!

Apa kan daya, perhubungan hanya tinggal pada nama,
Segala janji hanya tinggal janji...
Tidak nampak dibayangan, hilang dalam kekalutan...

Akhirnya masing- masing membawa haluan,
Tanpa tujuan, tanpa sempadan...

2 comments:

si para para said...

moga akhirnya nanti haluan yang berbeza itu menemukan keduanya pada akhir perjalanan..tanpa ragu.. mungkin.

white rose said...

uit, lamo tak dengo cite ambo nih...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors