"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, January 1, 2009

hadiri majlis perkahwinan..AHLAN WASAHLAN 1430H

Urm…..cuti mnggu ni just memenuhi jemputan majlis perkahwinan…..smlm, hari ini dan esok……just hari ni je aku g sorang…..berani kan???,,,,,,hehe….umah USTAZAH NAFISAH di kuarters guru seri chempaka chgkat lada….anak tunggal lelaki nye kawin…..rezqi aku dpt tgk pengantin lelaki…..mata ku terpandang seseorg yg amat2 aku kenali n amati……….mmg sah!!…..apsal mamat ni ade lg kt malaysia??? kta nye dh balik arab saudi……azmi rupe2nya….korang ingt x lg kisah azmi yg dh 13thn aku xjumpa??……ala….c azmi yg tggi 2…..huhu…..smart jugak dia pakai baju melayu puteh bersampinkan songket lembut……kalah pengantin….rupe2 nye dia jd pengapit pengantin lelaki….. xlama pastu c azmi mesej aku….nape aku blk awal…..rupe2nye dia mencri aku…..hahaha…..eh…azmi…ko ade hati kt aku ke???…aahhaakks……leh plak dia gelak bile aku ajukan soklan 2…..isk…isk…
urm……aku mkn sorg je laa……dpt gak jumpa USTZAH NAFISAH…..sukenye hati dia melihat kehadiran ku……jelas terpancar dimata nye…..aku ni dia dh anggap mcm anak…..dia ni ketua aku….kalo dia jumpa je aku, mesti dia nk cium pipi n peluk aku……dia sentiasa manjakn aku…..
blk je dr sana, kakak aku ajak g ipoh…..saje jln2…dgn memakai bju kurung ni, aku join je laa……..ha!!!…kakak aku g tesco pengkalan lg……mata aku berkeliaran kt foodcourt dimana sejarah kecarunan mknn yg pling truk aku alami……hhaaaa….xnk..xnk..aku xnk pandang chicken chop 2……kakak aku pun xnk mkn kt foodcourt sbb dia pun takut jd mcm aku…….hahaha..berjaya jugak aku menghasutnye…..then kakak aku ternmpk laaa kfc…..hehe…dia blanja aku mkn set clonel burger n air strwberry….i like it……nyum….nyum….nyum….
then abg ipar ku ajak g pasabena…..dpn tesco pengkalan…….1st tym masuk pasabena tau……dlu pasebena ni famous sblm ada nye jj n mcm2 lg pasaraya kt ipoh……tp, ok gak….masih lg beroperasi….kebanyakkannye cina yg berniaga disini…..
aku xdepun beli ape2…just cheq berat bdn n ketinggian aku…….huh…….cuti sek mmg menaikkan bdn…..diluar jangkaan……xsanggup aku….nekad laa pd tahun baru ni……1430 HIJRIAH……
so…..smpt gak aku bca doa akhir tahun lps solat asar……then sampai umah pun dh kul 7mlm….aku mandi, solat n baca yassin…..baca doa awal tahun plak……ALHAMDULILLAH…..thn ni masih lagi aku berkesempatan tuk melakukannya….korang pun jgn tggalkan nye tau……jgn dh tua baru nk beribadah…..masa muda ni laa saat2 yg paling sesuai tuk mendekatkan diri kpd ALLH S.W.T……….(ustzah dh mulakan sesi ceramah)…..
smpt gak aku sms ngn sume kwn2 sek, guru2 n sahabat2 yg lain tuk ucapkan salam maal hijrah…..so..yg mane ketinggalan 2 harap maafkanlah….xlupe kpd sume……SALAM MAAL HIJRAH 1430…semoga pd tahun baru ini bertambah2 laa amal ibadah n mengeratkan lgi SILATURRAHIM sesama kta….INSYA’ALLAH……..
aku xde pic nk show kt cni…..adik aku pinjam camera aku…nk g honeymoon…..jeles aku…..aku mati kutu dibuatnye kalo xde camera ni….ape nk buat…adik brdik…lgpun dia lg memerlukan tuk kenangn dia….so….aku terpaksa cover2 laa……ok…la…dh ngntok….sok2 laa kta sambung lg ek……..tadaa……

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...


~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~