"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, January 1, 2009

gara- gara CHICKEN CHOP....

2 hari aku terlantar sakit perut, muntah2, cirit- birit n sehingga hari ni aku masih sakit kepala n tekak ku xberselera lagi…..just leh makan nasi, kicap n ikan goreng je…..lain2 langsung xleh masuk maa…..kalo x habis aku muntah balik….

so…..aku duk piki nape aku sakit teruk sampai mcm ni….mmg dugaan sungguh….aku xlarat nye…sampai mak aku menangis tengok aku sakit begini teruk skali….aku ni jarang sakit…..kalo dapat sakit memang tahap kena tahan kt hospital laa……tp dek kerana aku ni keras kepala xnk g hospital, xdelaa aku kena tahan…kalo x aku mmg dah duk wad ni…..sbb kekurangan air….aku dh xcukup tenaga pun…..solat pun aku wat duduk….kalo x, dah tentu aku tumbang…..

aduh…..bile aku tringat apa yg aku makan pada hari Isnin baru2 ni, tekak aku loya bile mngenangkan “CHICKEN CHOP” ………..

contoh je...

aaahh…..tragis nye bile aku tringat kan kt “CHICKEN CHOP” ni……..xsuke…xsuke..xsuke...ntah laaa….disebabkan CHICKEN CHOP ni laaa aku keracunan makanan…..pagi tu aku xsarapan lagi….kelam kabut nk g TESCO PENGKALAN kt IPOH……kawan aku duk paksa aku mknCHICKEN CHOP…..almaklumlaa dia nk blanja….aku pun tibai laa……
dek kerana perut yg lapar, maka dgn itu habis laaa aku mkn…..xlama pastu aku tringin nk makan piza….aku mkn laa stakat 1 potongn je…..then aku dh rasa xsedap perut……
mlm tu telah bermula laa operasi OOPPPSS……yg entah brapa kali aku g tandas….
dlm setengah jam aku mesti g tandas…..aku xlena tido….mcm2 laa aku piki…..
bile tringt kt “CHICKEN CHOP” ….aku mula mual n nk g tandas….
aadduuh…….ALLAH saja yg tahu keadaan aku ni…….habis segala tenaga n daya aku sepanjang hari selasa 2…..
Alhamdulillah…..hari ni, aku dah rasa segar…solat dh leh berdiri…bnyk keje dh aku settlekan spanjang 2hari kesakitan aku….kpd sape2 nk blanja aku……tolong laaa jgn blanja “CHICKEN CHOP” eek……


“Sebenarnye kita kena pikir…..ALLAH bg kita sakit sbb ALLAH sayangkan kita….Bersyukurlah dgn sakit yg kita alami kerana ada hamba ALLAH yg sakit lebih teruk dr kta….”

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors