"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, January 1, 2009

Pemergian mu amat terasa

Assalamualaikum….arini 16hb September 2008 adalah hari sedih bagi aku kerana aku telah kehilangan seorang kawan baik semasa aku dimaktab…walaupun aku lebih muda darinya, namun aku tetap berkwan baik…aku mengenalinya sejak 2003 lagi…Kecerian,kemesraan dan kesudian dia menjadi kwan ku amat aku hargai…arwah bernama ROSLINA BINTI SAAD…arwah meninggal kerana xcident kereta kancil yg dipandu arwah bertembung dengan lori…aku mendapat khabar berita ini dari kwn ku yg tinggal di kedah…pemergian arwah amat terasa bgi ku…

dia lah kwan yg aku kenali sngt baik hatinya…Saat2 bhagia aku bersamanye semasa dia memintaku untuk mengambil gambarnya dihadapan maktab…kuranglaa kwn seorg…saat yg menggembirakan arwah adalah semasa arwah mengambil sijil diploma perguruan yg telah arwah impikan..kata2 akhir yg beliau lafazkan kpd ku….”NURUL,amik laa gambar k.ina bnyak2 ye…nanti kalo k.ina da tua atau tiada..anak2 k.ina akan ingat yg k.ina ni dulu dpt jugak masuk maktab…” sedih aku bila tringat kembali kata2 arwah sewaktu itu…


aku terkilan sebab aku xdpt hadiri pengkebumian arwah pada hari ini…aku ingin melihat wajah terakhir arwah w/pun dikhabarkan keadaan arwah tidak dpt digambarkan…aku masih lagi menyimpan gambar2 arwah…bginilah saat kesedihan yang aku hadapi…tahun 2009 group kami akan mengadakan reunion…kuranglaa kwn seorg…dengarlah wahai k.ina…“Semoga ALLAH mengampunkan dosa k.ina, mencucuri rahmat ke atas k.ina dan menempatkan k.ina bersama- sama dengan orang2 BERIMAN….amin…AL-FATIHAH

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...


~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~