"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, January 7, 2009

Ikan dilaut....sotong goreng tpung

huhu...cite dh seminggu...dh basi pun.....menu yg me mkn pun dh habis kuar...hehe.....so...cite laa ckit kan...31hb Dismber 2008 bru2 ni kakak me ajak laa mkn sotong goreng tpung kt BAKA D' MUARA di Lekir, Setiawan Perak.

so...seelok je kami smpai, me ajak akak g jeti kt tpi kedai makan ni laa....me tgk org ramai...rupe2nye ade nelayan yg bru je smpai dr laut...dorang duk jual ikan2 fresh tau....murah2 je...me xlepaskn peluang nk bli gak...me bli ikan senangin sekilo RM16.00, ikan mambong sekilo RM6.00....murah je kan...bnyk ikan yg nelayan tu jual......me tny gak kalo ade sotong atau ketam....tp nelayan 2 kata, ade tp bot lain...dorang lmbt lg smpai...

akak ajak g mkn....dh lapo ni....huhu....akak suh me pilih sotong, tp me ckp sape blanje dia laa kena pilih..so sempat gak snap beberapa pic di BAKA D' MUARA ni.....


ikan2 nye mmg fresh tau....nk mkn ikn siakap, tp besar sngt saiz nye....lgpun me sorang je yg nk mkn..akak n suaminye xnk...xlalu laa me nk habiskan sorang....so ktorg pilih sotong tuk dimasak ngn tpung je.....yg lain2 me mkn naci gorng cina...urm.....kureng ckit laa masakn menu dia ni....yg bestnye just sotong goreng tpung je.....so....jom makan.....nyum....nyum...nyum...





post by PEJABAT POS MALAYSIA........ummi, ibu n ayah acha pokok kelapak at BAKA D' MUARA.........chau chin chau....

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors