"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, February 24, 2009

Kalah lagi.....

Assalamualaikum...urm..arini aku keciwa sbb umah sukan aku kalah je arini...sume umah kuning menang..umah merah sume kalah...arini berlangsung acara akhir sebelum sukan...ingt leh laa menang...so, kalah gak...tp xpe...yg menang xsemestinya kekal kan???umah kuning tggu laa...kita nantikan hari kemuncak sukan nti...ape2pun tahun ni aku rsa xbest je sukan...sbb persaingan antara umah sukan xde...umah sukan ade 2 buah je...umah kuning n umah merah je...harap2 jgn laa ujan hari rabu ni...tp kalo dh ujan, xpela...org kata ujan RAHMAT...ape2 pun thanks diucapkan kpd anak2 muridku yg semangat kesukanan ttp maintain...chaiyok!!! chaiyok!!! umah merah....

2 comments:

mawaddah said...

eh sama la..umah kuning ngn hijau je manyak dpt pingat acara minggu neh..umah biru n merah kurang sket...

nur_qaseh dyLLa said...

tp sis...smlm sukan, umah merah menang secara kseluruhan...huhuh...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors