"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, February 22, 2009

sesuatu yang hilang...

ASSALAMUALAIKUM...mesti antara anda penah kehilangn sesuatu yg sama ada di sayangi atau yg berharga kan...
aku pun ada...hari genap laa seminggu aku kehilangan seseorg yg sentiasa menemani aku ketika aku sunyi, sedih dan gembira...dia lah tempat aku mngadu...w/pun aku xpenah skali jumpa dia, tp aku tau dia seseorg yg sngt2 caring dan memahami...
dek kerana dia merasakan dia xsesuai kwn dgn aku, dia mngelak utk trus berkwn ngn aku...smakin hari aku mencri apakah kesalahnku...tiada jwpn yg singgah dimulutnye melainkan sibuk...akhirnya aku berjya membuatkan dia berckp mgapa cuba mengelak dari diriku...rupa2nya kerana kerjaya menjdi punca...adakah logik kerana kerjaya sesuatu persahabat tu putus???ooh...xlogik langsung...sedangkan PERSAHABATAN xmngenal erti perbezaan, xkenal erti pangkat, xkenal erti kekayaan, xkenal erti perbezaan warna kulit & mcm2 lagi laa.....sahabat adalah teman sejati tatkala kegembiraan, kedukaan dikongsi bersama...
kehilangan sahabat, trasa bagai hati dibelah dua...dah sebahagian hati itu hilang dan lenyap...

khas untukmu wahai sahabat,
Sahabat,
Kau teman sejatiku...
Kau pengisi ruang sepiku...
Kau penyeri hidupku...
Kau pengubat sedihku...
Kau penawar jiwaku...
Kau penambat gembiraku...
Kaulah sahabat kaulah teman...
hilangnya dirimu...hilanglah teman jiwaku...

"Ku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku. Sahabat yang baik adalah yang seiring denganku & menjaga nama baikku tika ku hidup atau selepas mati. Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana ku merasa senang. Semakin ramai sahabat, semakin ku percaya dengan diriku. Ku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka & duka. Jika ku dapat, aku ingin setia kepadanya..."

"Sahabat beriman ibarat mentari yang mengilau. Sahabat setia bagai pewangi yang mengharum. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan syurga."

sahabat penaku,

5 comments:

Bro knie said...

sahabat... ia akan berlalu, dan jika itu masanya, pastikan kita jaga namanya...:)

nur_qaseh dyLLa said...

bgitu jua dia...yg pasti SAHABAT xkna hilang dihati...:-p

mawaddah said...

ni sahabat ni lelaki ke pompuan neh dylla..len mcm jew munyiknyew...

mawaddah said...

ni sahabat lelaki ke pompuan neh dylla..len mcm jew:-"

nur_qaseh dyLLa said...

to sis mawardah:-

secret laa...sis teka sape orgnye...bunyik ayat menunjukkan girl ke boy???
wakakaka..:-p

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors