"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, February 17, 2009

bila aku xdiperlukan lagi

huh....cane nk mulakan ek...bape ramai yg mngalami naseb mcm aku ni???masing2 ade critanye sendri...harini aku amat mnyedari yg aku sudah xdperlukan lagi...sedaya upaya aku mngelak sume ni...tp ianya ttp terjd...bkn skali, bkn 2x, bkn 3x...malah dh bape x yg trjd...
kali ni lebih parah kerana keadaan yg aku sendiri xsangkakan berlaku juga akhirnya....aku trasa sangat yg aku kini bersendirian...xmampu aku nk kawal perasaan ni...akhirnya aku mngalah....tangisan jua yg setia menemaniku...
mcmana aku nk critakan sedangkan aku begitu menghormatinya...xpenah terlintas difikiran ku yg perkara ni terjdi....doa dan harapanku ianya akan selamat dr segala liku2 yg menyakitkan...
pedih hati ni xtau nk ckp mcmana...nk tulis pun payah, sbb air mata ni dh mengaburi mataku...
kesetian dan pengorbananku xpenah skali aku curigai...tp mcmana org lain bole buat aku mcm ni lagi???
apakah salahku???apakah yg telah aku lakukan???apakah dosaku???
inilah akibatnya bila aku sendiri memandang remeh hal2 sekecil ini...kerana menjga hati org...hati aku sendiri terluka...
saban hari, saban waktu...aku makin jauh....makin xdiperlukan...makin xdipedulikan...
bila org dh mampu berdiri dgn sendiri, siapalah aku nk berdiri disebelahnya kan...
aku tau siapa aku...aku masih sedari siapa diri ku ini...
xpelaa...mungkin ni yg jdikan aku xpenah putus asa...luas pahitku...lbih luas pengalamanku...
YA ALLAH, tabahkanlah hatiku dlm menempuh liku2 dan duri yg ada disekelilingku...
yakinkanlah aku bahawa semua ini hnyalah dugaan mu...YA ALLAH, ampunkanlah dosa ku...
YA ALLAH, peliharalah silaturrahim ku dgn sekelilingku... YA ALLAH, sucikanlah hatiku...hnya KAU YA ALLAH yg mngetahui isi hatiku...tangisanku ini biarlah menjd keredhaan ku...

LA TAHZAN YA USTAZAH...

2 comments:

Zamz said...

yup jgn bersedih

white rose said...

dh hilang pun sedihnye...huhu...hidup mesti ditruskan!!!

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...


~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~