"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, February 17, 2009

pe yg tlh ku lakukan???

salah........salah.....salah siapa???adakah aku???adakah anda???adakah salah mereka yg menjdikannye???

derita aku semakin mnyelubungi...ruang2 taubat semakin menguji kesabaranku...saban hari saban aku menyepi...ada derita, ada kecewa....sume ni salah diriku......salahku.....
aku trus menyelubungi kesilapan ini......aku masih ingt mimpi yg mnyelubungiku sehingga hari ni.....kilat.......aku melihat kilat yg amat dahsyat....dlm mimpiku........




sedarku dr lena, aku mngucap kesyukuran kpd ALLAH S.W.T kerana aku masih bernafas...masih bertenaga tuk truskan ibadah n amalan ku......


padamu YA ALLAH, aku memohon keampunan, terimalah taubatku ini...

YA RABBUL IZZATI, kurniakanlah aku semangat dan jiwa yang beriman agar aku tidak terus terjerumus dalam lembah- lembah dosa...



YA RAHMAN YA RAHIM, ringankanlah jasad dan tubuhku ini untuk terus melakukan ibadah kepadaMU, murahkanlah ilmu kepadaku agar aku sentiasa mengamalkannya serta mencurahkan kepada anak muridku...

YA ZALJALALI WAL IKRAM, bentangkan aku keredhaan dan rahmatMU setiap langkah kakiku dan setiap hela nafasku ini...

YA LATIFF...YA LATIFF...lembutkan hatiku untuk menerima dan membuka pintu taubatku...

amin....YA RABBAL 'ALAMIN...

aku adalah insan yg lemah yg sentiasa alpa yg xlepas dr dosa...

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...


~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~