"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, February 15, 2009

kisah kesian kt kengkawanku...

alohai...kesiannye kt deme ni ek...kengkawan lelaki me msa kt sek rendah dlu...mybe ngn me dorang mudah nk critakan masalah...tp xtau laa...bkn takat dorang je, malah ramey je yg suke luahkan perasaan kt me...me je yg jarang luahkan perasaan sbb me xde perasaan....wakakaka...:-p
ni xlain kes gurlz laa...cian dorang ek...ape nk uet...korang ni kena laa layan gurlz baik2 tau...sbb gurlz ni bila dh jd wife korang, dialaa yg jga korang...dia sakit pun dia tahan semata2 nk jga suaminye...(ni kes wanita solehah jer).....
tp kan ape yg terjd sume ni adalah dugaan dlm perhubungan demi kebhagian yg bakal dikecapi pd 1 hari nti...sedangkan Nabi Muhammad pun mcm2 dugaan Allah berikan, ni kan pula kita ni hamba yg lemah...cube fahami 1 PERKATAAN yg mempunyai 4 HURUF ini...
DUIT
D- DOA U- USAHA I- IKHTIAR T- TAWAKKAL

alahai...susahnye nk jd minah solehah nih....





jd wanita solehah sekejap,

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors