"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, February 15, 2009

Keazaman yg xtrazamkan dan kisah MAK TIRI

susahkan kalo ade penyakit ni kan???nak, tpi mcm xnk...ape kes???

bgitulah yg ade pd me gak...me usaha nk titon awal, tp xleh jugak...mata ni mesti 12 keatas bru leh lelap...melainkan virus2 ngntok yg amat mengantokkan bru leh lena...2pun kejap je...kui..kui..kui..
akibatnye...me demam laa pasai xckup tido...huhu...lepas ni trus tido awal...sbb nk bg chat cpt...pastu titon lmbt smula...keh,keh,keh...xleh laa titon awai ni...mmg mataku yg cun ni xleh nk tutup awal...
tp kalo dh kawin nti, leh kot...sbbade yg tlong tutupkan...uupppsss.....bhaya nih....kwang, kwang...k.ili marah kt me plak nti...mesti ayat ni akan kuar dr mulut k.ili "ish..ish..ish...ustazah ni...dah pandey ek??"...... jeng, jeng, jeng...

me demam laa 2hari ni...suare pun dh rockers jek...smpai bg bahasa isyarat kt anak2 muridku...nseblaa anak2ku ni faham keadaan mak tiri nye ni....huhu....ni lah gelaran dr cikgu sekolah me... "mak tiri"...sebenarnye ade kes seorg bdk thn 2 nih...tiap2 hari, tiap2 pagi dia akan menangis xnk masuk kelas...yg peliknye tu dia nangis seelok je loceng berbunyi...sblm bunyi loceng, dia main lee...siap tawaf 1 sekolah lg tuh...ni wat mak tiri ni angin semacam je...pada mulanye mak tiri ni mmg baik laa...layan n pujuk habis laa....masuk hari ke-3, mak tiri ni xtahan dah...pe lagi, angin kus2 sudah mali...dh lee pagi tuh class me. pantang me anak2 ku ponteng clas nih...(wah,wah,wah....dlu c dia ponteng clas cikgu xmarah pon)....
then me g ajak dia masuk clas...dia xnk, dia nk duk ngn kakak dia...pada awalnye kakaknye mmg layan habis kt adik dia nih...dh lama2 kakak dia nih bosan bangan...trus xpedulikan...then me tarik tgn dia...dia menangis sekuat hatinya...kebetulan ramey le pulak mak ayah ade kt kantin...me xpeduli, biaq mak ayah murid yg lain tau pe'el anak2 mereka kt sek...haha....ni lah dia mak tiri...
keesokannya pulak, dia wat hal lagi...sume cikgu pujuk dia...tp xde yg berhasil...me biarkan je dlu...kebetulan me masuk clas kakak dia...leh plak dia nyorok bawah meja...me dh nmpk, tp wat saje2 xnmpk...ade le pulak bdk dlm clas tu ckp "ustzah, yani nyorok bawah meja"....hahaha....ni dia mak tiri sulah mali....
dengan suaraku yg mcm harimau ni...me melaungkan ayat2 power nih..."yani, ustazah bilang smpai 5...kalo kamu xmasuk clas, ustazah heret kamu!!!....1,2,3,4...li.......xhabis pun me sebut nombor 5, trus dia g clas dia dlm keadaan menangis...wah,wah,wah.....sejak kejadian inilah me digelar "MAK TIRI"....
sebenarnye me xlah mcm 2...tp dek kerana ragam anak2 ku...me kena pakey topeng lain lee pulak...
ok laa....sok kta smbung kisah "MAK TIRI" ni ek...slmt mlm...salam...

post by MAK TIRI vs anak2ku

2 comments:

mawaddah said...

dylla..pic yg kt atas tu..pic anak2buah ke pic student dylla? comei2..klu akak la ngaja budak2 kecik ni..sure asek kene cubit pp je budak2 neh..

nur_qaseh dyLLa said...

wah...wah...2 anakbuah laa...anakbuah no 8...skrg tgh mnunggu anakbuah no 10...anak sendili blom lagi...uuwwwaaa.......

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors