"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, February 13, 2009

kita selalu menduga apa itu CINTA…

Ada masanye apa yg kita lalui setiap hari memberi kesan yg sngt besar dlm hidup kita…ada juga yg xmemberikan ape2 makna pun…sedangkan apa yg berlaku itu ada hikmah disebaliknye…cuma kita ni je yg xnmpk ape sebenarnya yg berlaku…
umpama hari ini…mcm2 yg terjdi kepada stiap manusia…begitu juga dgn aku…yg membezakan kta hnya waktu, peristiwa dan keadaan pada masa itu…
bgitu juga dgn cinta…xsume antra kta mngalami cinta yg sama…pastinya berbeza…cume ade yg mnguntungkan dan ada yg merugikan…yg menguntungkan pabila kebahagian itu sentiasa berterusan dan berkembang…manakala yg merugikan….urm….faham2 je la…siapa yg penah bercinta tahu akan pahit n manisnye percintaan tu…
kta ni sbgai manusia pasti akan mngalami perasaan cinta itu…cinta itu luas…bkn objek, bkn harta…cinta adalah hak milik sesiapa je…xbole dijual beli…cinta ini juga umpama bintang…bersinar dr jauh, tp xdpt dipegang, xdpt disentuh…cuma dpt dirasai je…
ada juga yg memahami cinta itu hnya sebuah taman…mcm2 ade di dalamnye…org diluar nmpk keindahan taman itu…tp hanya yg duduk di dalamnye yg dpt merasai suka duka cinta itu…
kenapa kta selalu menduga cinta itu sukar???sedangkan kta tahu cinta itu mudah…xpernah memaksa, xpernah dipaksa…
kta melalui laluan cinta itu xsma…xsumenye dpt…
CINTA XSEMESTINYA BERSATU…
bila cinta itu ade, sumenya akan berlaku…
cinta adanya perasaan…
cinta adanya semangat…
cinta adanya sayang…
cinta adanya rindu…
cinta adanya tangisan…
cinta adanya tawaan…
cinta adanya membhagiakan…
cinta adanya mngecewakan…
CINTA ADA SEGALA- GALANYA…
hargailah CINTA kerana CINTA sukar di dapati, sukar dimiliki…

LELAKI UMPAMA PROSA, PEREMPUAN ADALAH SAJAKNYA…
yg ni lom benar2 jumpa cinta,
dyLLa
better cinta lps kawin...dh tentu HALAL kan...kan... :-p

3 comments:

Fakir Andalusia said...

cinta adanya tangisan…

betul sgt ler tuh. lily aku hari2 nangis sekarang.
sikit2 nangis. poning palo den.

Fakir Andalusia said...

cinta adanya tangisan…

betul sgt la tu. lily aku nangis jer sekarang ari2.
ada jer yg nak nangisnya. poning dah den.

nur_qaseh dyLLa said...

dugaan bertunang beb...sbb dh sah2 ko nk kawin ngn dia...that's why dia lg cpt terasa tau x...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors