"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, April 20, 2009

25thn....

arini ana cuti sempena KEPUTERAAN SULTAN PERAK KALI KE 81...tahniah kpd Sultan Azlan Shah yg sudah menjd sultan perak selama 25thn ni..25thn ni ade kaitannye dgn ana....thn ni jugak ana bakal menjelajah alam 25thn...berbgai-bgai dugaan & cabaran dlm umo 25thn ni...sume ni diceritakan oleh org2 yg dh mngalaminye...so...ana redha wlau dlm usia ape pun...INSYA'ALLAH...ALLAH ttp bersama- sama kta...so...tarikh genapnye 25thn ni blm smpai kemuncaknye....SEPTEMBER ek...tunggu....

4 comments:

CAHAYA said...

81? huish lama nya. :)

ILi Izyani said...

aduihh promote birthday dah tu..kene mulai menabung utk beli hadiah ni.

PJ selamba said...

hehe
dah suku abad rupanya ek..
erm

nur_qaseh dyLLa said...

kak cahaya >>

urm...tuh laa...nmpk segak lg Sultan Perak kan w/pun dh usia 81th..

kak ili >>

hehehe...sbnrnye nk ckp umo 25thn ni ptut dh kawin...huhu...tp ok gak akak kena menabung skrg nih...hihihi...

abg pj selamba >>

ade makne suku abad tuh...hikhik...jgn 3 suku dh le...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors