"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, April 25, 2009

2x g klinik...

arini bru 1st tym ana demam dlm thn 2009...kepala sakit, batuk, pening...so...besala keadaan ni...cuaca xmenentu....bgun pagi2 kpala berat...xde idea lgsung nk update blog ni...tgk orgnye blog hebat2 je...ade je nk cite...so...xkesah la....sendri nye blog, sendri nye cite laa...
jadual pad mggu ni...sabtu n ahad ade klinik upsr kt lambor...aduih...2x ana kena g klinik nih...first g klinik yg mmg2 dah sah wajib kena g...kalo x g lagi merebak laa virus2 ni...siap amik darah lg 2...eei...mengerikan je tgk jarum...slamber je dresa tuh cucuk tgn ana...smpai hari ni masih lenguh2 lgi tmpt kena cucuk tuh...dh 2 sbelah kanan...mcmane nk menulis...ekeke...sakit sikit je 2...nk ngada2 laa..alamak, yg xbestnye mggu dpn ari isnin kena amik lg darah...kali ni mesti tgn sblh kiri plak...nseb baik ana bnyk darah...ptut la nyamuk jeles kt ana...punya laa nk bg lovebite kt ana, tup2 salah parking...abang ipar yg kena...urm...dh 2 hari dia masuk wad kt hospital chgkt melintang...suspek denggi tuh...hbis sume kesan bintik2 merah keluar setiap ruang bdn nye...kesian dia...xlalu mkn...xsilap dh 7 btol air dimasukkan kedlm bdn...

syukur ALHAMDULILLAH, ana blm lg disahkan "LOVEBITE" tuh...wakaka...jgn slh sngka perkataan tuh...ni kes nyamuk ngn manusia je...

2nd g klinik upsr plak pd sabtu ni...program ni bermula pd hari jumaat...so, ana ditugaskan pada sabtu mlm ahad...just tido n jd jaga kpd murid2 perempuan...tjuan klinik upsr adalah utk persediaan bg murid2 yg bakal menghadapi UPSR xlama lg...maknanye dorg dh dbg ubat sblm sakit...tp ana dh sakit bru mintak ubat...so...ptg smlm dtg laa jbtn kesihatan dr seri iskandar dan Hospital Changkat Melintang untuk menyembur nyamuk seluruh kwsan umah ana...habis sume dlm n luar umah...dorg ni dh ade kes bru nk sembur...kalo x, jgn harap nk dtg pun...

so, ana smpt laa snap beberape pic tuk hari kejadian...


1 comment:

ILi Izyani said...

Ambik darah pun takut ka?Nanti kene derma darah selalu..practise!

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors