"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, May 13, 2009

dugaan demi dugaan

smlm g klinik lagi, jumpa ngn doktor...so, mcm2 laa nasihat yg diberikan agar ana menjaga diri, pemakanan & gaya hidup...ana kena g lagi klinik dlm masa 1 bln dr tempoh smlm la...ade pemeriksaan selanjutnya jika xde sbrg perubahan terhdp kesihatan ana...mcm2 dugaan laa sjak 2 menjak ni...tpi hati ni masih lgi xdpt menerima sepenuhnya kisah mendung tuh...xkan disebabkan kes ni kesihatan ana makin teruk???xmungkin...ntah la...ana xdpt jwb soklan ni...hnya ALLAH saja yg tahu sume ni...
YA ALLAH, kuatkanlah imanku, sihatkanlah tubuh badanku agar dpt meneruskan sgala ibadah kpd mu YA ALLAH...sematkanlah cahaya keimanan dlm jasad dan hatiku ini...jauhkanlah aku dr godaan syaitan yg direjam...YA RABB...yakinkan aku bhawa semua ini adalah ujian mu untuk aku...sesungguhnya YA ALLAH, aku hnya hambaMU yang lemah lagi dhaif...

***********************************************************

slmt HARI IBU kpd PN. JAMALIAH BINTI KHALID...ibuku yg tercinta...kasih sygmu & pengorbananmu ibu xkn ku lupakan hingga akhir hayatku ini...biar maut saja yg memisahkan kita...oh, ibu...kaulah ratu hatiku....smoga ALLAH mengampunkan dosa mu ibu, merahmati, memberkati, memurahkan rezqi mu & panjangkan usia mu duhai ibu....

***********************************************************

hari sabtu bru2 ni myfriends zura, bertunang ngn zairy...kedua2nye adalah kawan ana sejak dr sekolah rendah lgi...alhamdulillah...tahniah kt korang berdua ek...dorangnye majlis perkahwinan dijangka pada 25hb disember 2009...tahniah2....hntaran dr pihak perempuan tema putih merah..hantaran pihak lelaki tema putih hitam...




3 comments:

CAHAYA said...

get well soon.

ILi Izyani said...

Sian Dilla..mmg tak dinafikan..kak ili pun tak dpt control kalau sedih.Bile sedih, serabut..makan-makan-makan.

nur_qaseh dyLLa said...

kakcahaya:-
INSYA'ALLAH, mudah2an...tq

kak ili:-
tuh arr k.ili...nape ek jdi mcm tuh...spatutnye sedih lgi laa xnk mkn...ni lgi kuat mkn smpai xingt kesihatan lgsung...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors