"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, May 16, 2009

guru dihatiku...

sblm tuh nk ucapkan SELAMAT HARI GURU KPD SEMUA GURU DISELURUH MALAYSIA xpecially kpd GURU2 DI SK TANJONG BIDARA, KG.GAJAH PERAK...xlupa jugak guru2 ku smasa ku di SK DATO' SAGOR, SMKDSML n MEDI...JASAMU GURU TETAP KU KENANG...

nk story skit siapa guru dihatiku...

YA ABI wa YA UMMI


mak n abah...krana mu aku terdidik...krana mu aku mnjdi insan...krana mu aku berjya...krana mu aku menjdi seorg PENDIDIK...krana mu aku sentiasa disyangi...krana mu aku trus berbakti...krana mu jasaku diingati...krana mu aku masih disini...krana mu kjayaanku masih kau rasai...krana mu aku masih digelar sbgai seorg anak hingga ke hari ini...





ABAH...
seorg yg tegas pd pandngn luaran...hatinya selembut sutera...sblm tido mesti bca kitab tafsir...muka mcm garang ckit...tpi bile dh kenal, mesra smpai bile2 xleh lupa...bile dia mula melawak, xkring gusi dibuatnye...bile dia mula marah, taubat trus rsanya...bile dia mula berceramah, trus terdiam n nk tahu ape lgi yg nk dia critakan...bile dia beri nasihat, kta akan ambil sepenuh nasihatnye...bile dia risau, dia akan col stiap masa...bile mak/anak2/cucu2 sakit, dialah org pertama xtentu haluan n xlena tidonya...bile dia mula sakit, mau sminggu sakitnye xpulih2...dia antara 1 dlm sjuta...





MAK...
mukanye xpenah ade jerawat shingga hari ini n snyuman mak manis...masakannya best in the world (nk tau, meh dtg mencuba)...bile dia mula bebel, hbis sume berkerut muka...huhuhu...pandai amik hati anak2...bile dia mrajuk, hnya ana n abah je leh pjuk...bile dia suruh buat sesuatu, kena segerakan arahannye...bile dia mula mengemas, hbis sume yg dia xsuke dia campak...hahaha...rajin bca alquran...bile dia sakit, kami sume risau...



ana syg mak n abah......

4 comments:

ILi Izyani said...

Muke mak tak pernah ada jerawat sejak muda lagi ke?hebatt..

Anonymous said...

Assalamualaikum,U dah x ingat kat I ke?lame dah x tgk muke..windu gak kat mak embam kate Ojan...anyway happy teacher's day..w/pun dah berlalu..but my komen..skrg lg ranggi arrr...

Anonymous said...

Assalamualaikum,U dah x ingat kat I ke?lame dah x tgk muke..windu gak kat mak embam kate Ojan...anyway happy teacher's day..w/pun dah berlalu..but my komen..skrg lg ranggi arrr...

nur_qaseh dyLLa said...

chu.....windu laaa....amboi...mane tau blog org nih......isk...isk...chu....ojan mane???

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors