"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, May 28, 2009

ustzah...sy nk mintak tolong boleh tak???

smlm aku blik umah awal...kul 1...sbb ditugaskan bawa murid g pertndingan kuiz kesihatan peringkt daerah...sblm kluar dr sek, ade sorg murid lelaki ni mengejar aku...

"ustazah...ustazah...sy nk mintak tlong boleh tak???

aku jawab...pe dia???sy nk cpt nih.....

sy nkmintak ustazah tlong ckp kt azimah yg sy nk mintak putus ngn dia....

WHAT!!!.....aku terkejut bangat tuh....terberhnti langkah kaki aku yg berkejaran nk blik td...

trus aku mnjwb "MINTAK MAAF LAA ye, sy xsuka masuk cmpur hal rumah tgga org nih...

bdk lelaki tuh merayu2 ngn aku...uwaaa.....nape laa korang ni bercinta sakan kecik2 lagi...

belajar laa dlu wahai anak muridku....masih jauh perjalanan korng...mcm2 dugaan akn ditempuhi...kjayaan bkn dtg dlm sekelip mata....kna bnyk usaha n tawakkal......

bkn xbole bercinta, tpi biarlaa berpada......

5 comments:

Mrs. Zuki said...

Owhhh ni la punca ada org tu kene tazkirah depan pintu ngan teacher..

ustazah dyLLa said...

ha...yeke???haha...bio dia tau...adeke leh mintk kt sy tlong ckpkan....xpatut...sy ni bknnye suke dak2 bercinta nih...buang karan je...

alfa juliet said...

ustazah...cinta itu kan buta...wakakaka..mau ada org baling kasut kat aku ni kang

Monkey D Luffy said...

anak2 dah pandai bercinta ek

ustazah dyLLa said...

ala kak alfa...besa aaa tuh...cinte mmg le buta...tuh sbb skrg ni ramey yg pakey spek (xfokus kt sape2 pun)....ape nk uet...jgn salahkan zaman...zaman mmg ttp bjln...manusia ni laa yg cpt sngt mengejarnye...

brother MdL...bkn takat cinte je pndai...mcm2 dh deme ni pndey...lgi pndey dr cikgu2 tau...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors