"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, June 8, 2009

aku berjalan...rupanya destinasiku masih jauh...

aku berjalan...

kaki aku letih...tapi aku ttp meneruskan perjalananku...

auch...aku terpijak duri...luka berdarah...

aku menangis kerna sngt dlm luka aku ini...

aku tggu sehingga pulih...

aku meneruskan kembali perjalananku...

kali ini aku ingin menumpang sesiapa sja yg sudi...

hampa...tiada siapa yg mahu menumpangkan aku...

aku redha...aku teruskan jua perjalananku...

tetiba luka aku kembali berdarah...

dlm tangisan...aku mngubati luka...

pedih bila air mata bertitisan membasahi luka ini...

namum, aku cekal untuk meneruskan perjalanan ini...

sehingga kini aku masih meneruskan perjalanan hingga ke akhir jasadku...



"ya ALLAH...bimbinglah aku dlm perjalanan ini...temukanlah aku jalan yg benar...bisikkanlah kalimah mu setiap langkahku...kuatkan imanku, taqwaku, hatiku & jasadku...tiap dugaanMU ya ALLAH, biarlah aku berjya menempuhnya...aku insan yg lemah lagi dhaif disisiMU ya ALLAH..."
Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...


~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~