"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, June 10, 2009

penyakit aku...

arini aku sudah beransur pulih dri penyakit yg bg aku xlaa kronik, cuma menyusahkan je kdg2 tuh...

penyakit ini bkn aku sorg je yg ade, malah rakan sekolah aku pun ade jugak (kak ili)...

aku rasa kapten pun ade penyakit ni jugak....~lalalala~

tdi aku mgedit minit mesyurat...gb aku suh hantar tghari td ke sek...urgent!!!...

gb suh masukkan jumlah yuran sek...dh lama gb aku bg list yuran tuhh...(dh sbln kot)

then, scara automatiknye aku taip je jumlah no yg ade dlm list yuran tuh tanpa melihat senarai list tu pun...

dgn kondifennye aku meneruskan keje aku...sblm aku print, aku smpt tel kerani aku kt sek...

sesi dialog bermula...

"kak ina, betul ke jumlah yuran ni RM31.60???"

"RM31.50 le..."

yeahh....sipi je lgi no yg sen tuh...xpe, penyakit aku makin pulih...

ni laa penyakit aku...susah nk ingt nombor...

tpi penyakit aku ni xlaaa steruk yg disangka smpai no tel sndiri xkn xingt kot...

cume penyakit tahap biasa2nye...

yg pastinya kena ada keyakinan serta gerak hati yg kuat...

leh bayangkan x kalo hdup kta ni tanpa nombor???

apa akan jadi pada syarikat telekomunikasi???celcom?maxis?digi?

nombor kereta anda???akaun bank anda???

poligami???......kapten suka bab2 tang ni..........~wakakaa~

cara aku untuk tdk menjdikan penyakit ni makin kronik adalah slalulah baca AL-QURAN...

then, bnykkan menulis nombor2 yg penting dlm notebook..xpun hp ke...

awasi n hindari penyakit anda ni...

5 comments:

Monkey D Luffy said...

ehhhhhhhhh

apa lak kaitan ngan aku

lalalala

p/s: aku kerja dengan nombor ler

<< s| tED| >> said...

dah boleh kutip yuran ke...??

ustazah dyLLa said...

kapten...
~mmg eden tau pun ekau koje berkaitan no...kalo x, cane nk bg gji org...wakaka...

cikgu...
~kalo ikutkan mmg dh leh kutip yuran...tpi kena ade kebenaran dr pihak ppd dlu...dh dpt kebenaran ppd, brulah dgn rasminya kutip yuran...

<< s| tED| >> said...

sy bkn cikgu.. ekekekekke...

ehMmm.. kompius bab yuran ni.. ada yg kata dah boleh.. ada yg kata belum..

dr pemahaman... buar mesoarat PIBG.. setuju kutip sekian2 amaun... hantar minit mesoarat PIBG ke Jabatan pelajaran.. tunggu kelulusan..

ustazah dyLLa said...

bgitulah critanya cik kak oii...mmg kena wat mcm tuh skrg ni...xleh laa sek sesuka je nk kutip yuran...silap ari bln sek kena saman...sape nk jwb???

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors