"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, June 10, 2009

isyarat...


smlm aku smpt tgk bual bicara dato' dr fadzilah kamsah bersama pasangan suami isteri V & Shedee...



topik sngt menarik...pling tertarik bile v mencritakan bagaimana dia boleh terpikat n setrusnya menerima lamaran shedee dlm masa hny 2mggu perkenalan...



jodoh...w/pun dlm ape jua caranya hnya ALLAH yg tahu...



mula2 msa v tgh shooting, shedee tiba dgn ketenye...tetiba vaneda tergerak hati "eh, aku nk kawin ngn mamat ni laa"...


then masa shooting, v tersentuh bahu shedee...rsa mcm ade karen smpai v rsa malu sngt2 nk berlakon ngn shedee...


2mggu perkenalan, shedee ajak v kawin...v trus main stuju je tanpa pikir ape2 pun...



laaa ni dorg dh kawin 8thn.....kejap je rsanya kan...


sbenarnya isyarat ni kta leh ketahui melalui sentuhan atau pandngn...bergntung pd tahap sesorg itu...


kdg2 isyarat tuh hnya pd kta je sdgkan dia disana xde rasa ape2 pun...yang ini dinamakan isyarat syok sendiri...


manakala isyarat yg ade respon ni dinamakan isyarat cinta...~wakakaka~


aku penah merasai isyarat nih...smpai skrg isyarat tuh still ade w/pun dia telah dimiliki oleh org lain...


sometimes dia dtg msa tgh baca doa...xpun msa tgh drive kete...


aku rasa isyarat sbnrnye ade respon, cume tdk ditemukan je...hnya ALLAH saja yg tahu...


aku nk hentikan isyarat tuh...aku nk bgi peluang isyarat lain plak...


akan aku tggu isyarat lampu hijau ni...


ade sape nk tlong bgi aku lampu hijau???...

6 comments:

alfa juliet said...

amboi2 sejak2 ni asyik bicara pasal cinta saja...doa banyak2 dyla...jodoh tak ke mana

ustazah dyLLa said...

insya'ALLAH akak...ada jdoh xkemana jugak...jgn risau laa...wink...wink...

Monkey D Luffy said...

ko nak lampu hijau?

aku belikan ek

ustazah dyLLa said...

baik belikan lampu tido je...~lalalala~

<< s| tED| >> said...

Vee amat bertuah kerana beberapa minggu kenal sahaja dia jumpa lelaki yang baik.

Harap sangat kita pun dapat jodoh yang baik hingga ke akhir hayat! InsyaAllah..
chewaa!! dah macam pakar motivasi da...
hik hik hik

salam dylla!!

ustazah dyLLa said...

insya'ALLAH akak...tiap kjadian ALLAH ada hikmahnya...smoga ALLAH memakbulkan doa kta...insya'ALLAH...

~salam buat akak~

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors