"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, June 12, 2009

geram...!!!...aku boleh...!!!

ni kes perempuan ek...mmg naluri keperempuanan aku sngt2 tggi...~lalalala~



arini aku target bju yg aku tmph sbln yg lalu dh siap le...alih2 xsiap daaa.....



uuuwwaaaa....aku nk pakey mggu ni...kwn aku kawin...geram aku nih...!!!



kbnykkan bju2 aku dh hari2 pakey g sek...



cikgu ni kalo korg nk tau, kena bnyk baju kurung/ape2 je pesyen...



hari2 g sek pakey bju tuh je...mane xbuhsan...



murid2 aku slalu tgur cikgu2 yg pakey bju yg sama je tiap2 mggu....kcian daaa....



"ustazah, nape cikgu hani (bkn nama sebenar) tuh asyik2 pakey bju yg sama je...dh tuh tdung pun sama je...xde pesyen langsung..."



"ala.....dia xsuke nak menunjuk kot...ntah baju2 dia lgi cantek2...awk mane tau..."



"haaa....cube tgk ustazah.....ktorg ni slalu tggu kt tmpt parking kete smata2 nk tgk ustzah pakey bju pe arini..."



"apsal awk nk tgk sy pakey bju pe plak???"



"yelah...bju ustazah cantek2...ustazah suke brubah pesyen...kdg2 mcm ustazah...kdg2 mcm waheeda...kdg2 mcm wardina...kdg2 mcm bdk sekolah pun ade..."



"ewah...ewah...kome ni bodek ustazah ke???"...



look.......bdk2 zaman skrg ni....mmg hapdet tntg pesyen tau...



aku berubah pesyen ade sbb.....1st aku nk trik perhatian murid2 aku ketika aku mngajar...



merasai kpuasan n bersmngt bile g sekolah...



then aku nk buktikan yg seorg ustazah bole berpesyen...



xslh nk berpesyen...tpi biarlah menutup aurat...yg penting aurat mesti dijaga...



pakaian tidaklah dgn wane yg terang plak, xjrg...tdk menampakkan susuk tbuh bdn...



sjak aku pakey mcm2 pesyen ni, aku tgk ramey ustazah2 yg sblm2 ni duk dlm kepompong tu je dh berubh wajah...sngt positif perubahan mereka tuh...



wah.....mmg berkesan penampilan aku ni wei...



mnjdi ikon kpd para ustazah...kdgkala aku juga menjdi pakar rjukan dlm pemilihan warna n pesyen bgi cikgu2 sekolah aku n ustazah2 sekitar PPD Perak Tengah ni...



ape2 pun guru adalah perubah wajah...!!!




~lysa in lady bird~
(anakbuah aku yg no 8 dr 10 org)

p/s: kalo ade yg nk mintk pendapat tntg penampilan, leh laa bgtau aku ek...aku adalah pengkritik yg termasyhur...~wakakakaka~

10 comments:

Monkey D Luffy said...

ustazah mengikut peredaran zaman ni

;)

ustazah dyLLa said...

awat??? cheq bekenan ka???...~lalalala~

tempayanbudu said...

Salam..

Pakai lar baju mana ader jer..

WAhh..!!!

Gituu..!!!

ustazah dyLLa said...

salam...hilang lee glamour akak ekau ni dik oiii...

~uwaaaa...~

eyena said...

waa nak jadi mcm kak dyLLa laa nanti..hehe.. sama laa kita noo..heee

ustazah dyLLa said...

dik eyana...
bole ssngt tuh...perjuangkan KAUM WANITA!!!...hehehe

ApIzz v6 kid said...

erkkkk.....nk kate ke x nk ni ek....jap2 kne pikir dlu ni......ermmmmmmm...nk bgtau ke x ni.....nk bgtau ke x ni...ermmmmmmmmm.......nk bgtau ke x ni.....kne pikir dlu ni......nk bgtau ke x ni...muakakakakakaka.....akak kire org pertame laaa ustat zizol nk knl ni....kire bertuah laa ni..tp guane ek die nk knl????waaaaa...persoalan sudah timbul di situ.....jwb2

ustazah dyLLa said...

waduh...waduh...gegar sungguh hatiku ini...yeke apizz...jgn memain tau...ok...akak bg email akak ek...tq apizz...muehehehehe...

ApIzz v6 kid said...

lorrrr..begegar lak die....mcm2 laa....sbr2...akak ni jgn gelojoh sgt....ustat zizol tu x g mne laa...de je kt sni haa...mueheheehhe..

ustazah dyLLa said...

ewah..ewah...bkn main lagi ek ko perli akak ni...akak xglojoh laa...ade rezqi xkemana dik oii...ALLAH MAHA PEMURAH...kumbg bkn seko...bunga berkuntum2...muehehehehe...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors