"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, June 2, 2009

nape mesti berlaku sblh aku???

alhamdulillah...aku slmt smpai ke umah kakak aku di sg.buloh nih...trima ksih kt pokcik dreba bas trans yg memandu dgn berhemah serta membrhentikan aku tmpt diminta...

jauh jugak perjalann arini...yg pelik jugak nape aku xleh tido dlm bas...naseb ade MASTIKA edisi jun 2009 yg menemani aku dlm bas...tiap bln mesti aku bca mastika nye...mcm2 leh aku dpt dlm mastika...bln ni puas ati membca mastika...truskan usaha anda MASTIKA!!!...




ok smbung smula cite aku dlm bas nih...mulanya aku g ngn kwn aku liya...then tetibe je pg td liya msj bgtau maknye nk ikut plak...waduh...mlepas aku n liya nk mencuci mata...(xde maknyenye pun)...



aku ngn rela bgi je laa liya duk ngn mak dia...nseb xjauh aku duk...slbh aku auntie cina...sblh kanan aku ade laa sorang mamat nih...leh tahan gak...tpi aku ngh syok layan mastika, xdelah tgk muka mamat nih sngt...



layan mastika lgi beh...



bas meneruskan perjalanan...aku tgk mmat ni duk sorang...nk je dlm hati aku duk sblh dia...(ade hati nk tekel mamat nih, xkuasa aku)...



then smpai je kt perkmpungan bidor sblm tol, bas berhenti...naek laa sorng minah yg bertudung putih dgn muka ceria n mekap yg tebal...



trus je minah tuh duk sblh mamat nih...ceh...pasang telinga nih...



nape lmbt sngt ni abg???lama syg tggu tau...hbis makeup syg...



ala...bas ni lembab plak arini...syg ok???



wow...bingit telinga aku mendengar je...(agaknye aku ni jeles kot....wakaka...)



then aku terpndng yg minah ni salam n cium tgn mamat nih...



nseb baik arini aku baik...kalo x aku dh snap adengan menyentuh jiwa tuh...



masa tuh bru aku nmpk face mamat nih ngn jelas...alamak, student rupenye...nseb aku xjdi duk sblh dia...kalo x, mmg dpt gelaran kakak laa kt aku nih...



aku layan smula mastika ni...tiba2 botol air aku jatuh...agaknye sengaja nk jatuh kot...



aku terpndg laa dorang nih...ASTAGHFIRULLAH AL-'AZIM....mgucap pnjg aku nih...



dorg ngh berpegangan tgn...manakala tgn minah ni diatas ....... mamat tuh...



urm....what u think what i think???



nape benda2 nih berlaku didpn mata aku???



adakah aku ptut tegur???...dimanakah letaknye nilai wanita bertdung nih???



nape mesti berlaku dikalangan remaja skrg nih???



ha...1 lgi...botol air aku tdi...dh laa jatuh kt sblh dorng...leh plak minah tuh pndg aku ngn mata yg serong.....dhsyat kan...



anda fikirlah apa yg terjdi skrg nih...



aku amik sdikit kata2 dr crita dlm MASTIKA ni...



DUNIA SEMAKIN KIAMAT...persoalan semakin terjwb...ramai wanita menjdi penyanyi...



lelaki semakin ramey jdi gay...



apakah PERSEDIAKAN KITA menuju alam kiamat???



apakah yg telah kita lakukan untuk menuju ke alam kiamat???



"ANDA PENENTU IMAN & TAQWA ANDA!!!"

9 comments:

alfa juliet said...

dyla- azza tgh berpegang tangan macam nak nyanyi nasyid ni,...hehehe..insaf jap!!!azza kadang2 kuar dgn husband still malu nak berkepit sakan, sbb ada org akan pandang serong ingat kami couple...hehehe...laki muka cam bdk sek men...ekekeke

ustazah dyLLa said...

xjdi mslah bg pasangan yg dh kawin kak azza ooiii...tpi yg blm sah n xde tanda2 dh kawin ni yg jdi masalahnye...org dh kawin ni kta leh tau cara dia...tpi ntah laaa...jauh perjalanan, luas pengalaman...

p/s: mintak cdgn supaya pasangn yg dh kawin ni pakey nametag xpun ade gntung kad "kami suami isteri".............wakakakakahh.....

tempayanbudu said...

Salam..

kalo teman ler, teman ketuk kepala dua-dua sekali..hahaha..tak suspek langsung org kat sekeliling..manusia kalo dah hilang rasa malu mcm tu jadi nyer..

(komen di atas lebih kepada komen berjiwa remaja)

huhu..

eyena said...

alahaii.. tanda2 kiamat dah dekat..hmm bila laa org kita nak insaf kan..ahaii memalukan betul..

hizbi76 said...

Kalu teman le pulak, bila dh jatuh botol dan nampak mcm tu....

apalagi ajak org yg dok sit sebelah lain , depan dan belakang nye tengok sama2.... almaklum show free.

eden pasti dia akan bergegas gi ke pemandu bas n minta turun.....

Moral : ....dlm ISLAM diajar utk jaga tepi kain org agar sama2 le cegah mungkar.... jgn keterlaluan sudah le...

ustazah dyLLa said...

dik :

tuh sifat gentleman ko laa...akak ni wanita solehah ckit...wakakaaka...

eyana :

ntah laa...manusia skrg nih xtau laa ape nk jdi...kta tgur kang lain plak jdinye...kalo diam pun lain lgsung kta ni xde perasaan plak...
susah.....

ust.amir :

bgitulah hakikatnya...bkn takat dlm bas je...bnyk lagi tmpt yg terjdi mcm tuh...sifat malu dh xde dlm diri...tpi kain sndri pun kna jaga jugak...nasihatkan org pandey, tpi diri sndiri mcm 2 jugak...mcmane tuh ye...urm...jom kta fikirkan cara cane nk cegah sume ni...

angah said...

ala ummi...besa laa tuh...angah ni blm dewasa lgi...agaknye mesti lgi truk kan...ummi doakan laah agar angah jdi anak yg soleh ek...

Monkey D Luffy said...

tercemar otak suci ku

hehehe

ustazah dyLLa said...

ala ngah...ummi doakan agar ekau berjya didunia n akhirat serta jdi anak yg soleh...INSYA'ALLAH...aminn...
(angah- anakbuah eden)

Chek Abe MdL-

ape yg tercemar otak suci mu ituh???
story ckit.... :p

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors