"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, July 13, 2009

Cara paling mudah!!!

Image and video hosting by TinyPic



Tak guna ada mata kalau tak dapat melihat.
Tak guna ada hati kalau tak tahu menilai..... ..

Janganlah menjadi begitu masin..
sehingga orang meludahmu..
Dan janganlah pula berlaku
terlampau manis, sehingga
mereka menelan dirimu
begitu saja...
p/s : ~ pasni korg tindik laaa telinga tuh...asyik bergayut je...wahahahahah~

4 comments:

- jinggo - said...

dylla
mendalamnya madsud N3 hari ini..
saya sedang berfikir2 dan berkira untuk pinjam ayat2 tu..

boleh kan.

<< s| tED| >> said...

ekekkekekek... hitam itu menawan!!!

tp aku tak leh buat mcm tinge tu... sbb pakai tudung.. ekekekke..

kata2 itu juga dalam maksudnya..

ustazah dyLLa said...

jinggo~
amik je laa...xyah nk pinjam2 pun...ekekeke

kak tedi~
semestinye hitam 2 menawan...pakey tdung pe slhnye...elok org xnmpk...kata2 ni dlm ke???~ahaks...~

Mrs. Zuki said...

Berpujangga la Ustazah ni...kalau cara paling mudah org yg suke sms camne..

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors