"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, July 28, 2009

detik kematian aku...

jam 8...

nafas aku TERhenti...

aku tdk mampu bergerak...

aku tdk berjalan untuk mu lagi...

aku tdk berfungsi untuk mu lagi...

aku kaku...

cukup sudah aku bersama mu...

carilah pengganti aku...



kamu tdk memandang aku lgi...

kamu sdh jemu melihat aku...

kamu tdk perlukan aku lgi...

kamu mencri yg lain, meninggalkan aku sendrian terkubur disini...

sdh pasti kamu akan kuburkan aku...

selamat tggal wahai kamu...



"wahai "aku" ...aku amat merindui mu...w/pun 10thn kau berkhidmat tuk aku, kenangan itu ttp aku sematkan disini...terima kasih kerana sudi menjdi peneman aku selama ini...kerinduan aku melihat mu stiap pagi terpaksa aku gantikan yg lain...setiap detik mu adalah detik buat aku..."



"jam dinding kesyangan aku dh xberfungsi...abah yg bgi jam ni...dia dpt masa sukan commonwealth games KUALA LUMPUR 1998...10thn tau jam ni berkhidmat tuk aku...tiap pagi dia laaa yg aku pndg dulu...sblm tido pun dia jugak yg aku pndg...skrg dia dh xmampu nk bergerak lgi...sdh puas aku merawatnya...selamt tggal jam...aku ttp kenangkan dirimu slalu..."


yg pergi xkn kembali...

6 comments:

alfa juliet said...

beli saja yg baru...hehe

Mrs. Zuki said...

Jam ni!!
Jam ni la yg jadi saksi kita dok dalam bilik tu golek-golek..gelak- gelak..gedik-gedik..gossip-gossip..
Wahai jam..terima kasih atas jasamu mengingatkan kami yang tengah ber4G itu supaya segera kembali ke sekolah..

<< s| tED| >> said...

jam edisi terhad ni.. cantik kan.. sayang sudah tidak berfungsi.. simpan jadi kenangan..

barang lama selalunya berharga dan bernilai..

ustazah dyLLa said...

kak aza~
tggu org bg yg lain...~wahahaha

ustazah dyLLa said...

kak ili~
ha'ah...jam ni yg buatkan kta ber3 kelam kabut kan...sbb sy setkan 15minit lbih awal...

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
mmg sngt berharga sngt jam ni...xde jumpe dh jam mcm ni...jam skrg ni takat 1/2 tahun je dh mati...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors