"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, July 21, 2009

kembalinya...

alhamdulillah...syukur...aku slmt smpai ke umah tepat jam 1 pgi...tido jam 3 pgi...keesokkannye aku g sek mcm biasa...arini aku mmg lmbt g sek...xlarat nk drive, mata dh kuyup...tpi aku gagah jua sbb kul 2 aku dh nk bertolak ke ipoh mghadiri kusus asas pengurusan Pusat Sumber...

aku ke sekolah smata2 nk jumpe anak2 murid serta guru2 yg ade...rupe aku g sekolah pg td xtau cane rupenye...

"eh, dyla ni...mcm org pegnen je...".....~kak ili menegur aku...

aku wat dono je.... ~wahahaha....

tpi mmg betul pun...ngn muka aku yg pucat, aku pakey jubah, tdung labuh, jln pun berseret2 kasut...mmg nmpk sungguh mcm org pegnen.... ~wahahaa...malu aku~

tpi yg pastinye aku xjdi g kusus...sbbnye aku tel pihak PKG yg aku ni dh g pun kusus tuh...Alhamdulillah, slmt aku...

dh laaa g sorg2 je, sbbnye seluruh negri perak terlibat kusus ni...nseb aku xjdi g...

kisah aku di kelantan, insya'ALLAH aku akn cite dlm mggu ni...wat masa ni aku masih penat n xleh nk piki watpe lgi...

anyway thanks a lots doakan aku slmt pegi n pulang...~wat kak ili, kak tedi, kapten n kak aza...~

thanks bebanyak... i looppp u aallll....

9 comments:

retnet said...

sungguh seronok waktu aku masih di malaysia dulu.
ingin rasanya kenangan lalu terulang lagi, bila lah aku dapat pergi ke malaysia lagi?

<< s| tED| >> said...

ha ha ha... cikgu apa yang cakap tu... aku lesing nanti.. asal ko tak cuti jek 1 hari..? mengajar dalam keadaan yg mcm tu murid22 pun x de mood.. hik hik hik..

ustazah dyLLa said...

retnet~
ala...ade rezqi nti blik la...

kak tedi~
mende btui pun...bkn xnk cuti, tpi sy kena amik surat g kusus tu...dh lee blur je bca surat tuh...hahaha...nseb xjdi g...

Mrs. Zuki said...

Aikk Tedi nak lesing saya?seriously sesapa pun akan kata dilla pregnen semalam..budak2 sekolah pun bising2 tanya..Cikgu, kenapa ustazah tu?pucatt betul..

ustazah dyLLa said...

kak ili~
hahahaha...dh xtau mcmane kan...dh laaa xmake up langsung...pastu ngn letih semacam...xsabo nk tggu bunyi loceng blik masa tuh...blik umah je, trus solat n trus tido...abah mak pggil dh xsedo lgsung...

eyena said...

hehe bagus laa dah tak jadi g kursus..leh rehat2 kan.. ahak.. mst comey kan kak dyla ni pakai jubah kan.. nak engok..heeee

Monkey D Luffy said...

lajunya ko pegnen

tiba2 jer

ustazah dyLLa said...

dik eyana~
comei ke?wahahaha...mmg comei pun...

ustazah dyLLa said...

kapten~
zman moden...sumenye segera...hahahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors