"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, July 22, 2009

Kelantan Part 1

hari pertama dikelantan~

sperti yg dijanjikan kami tggu di bus stop dpn umah seorg ust yg mgjar di SK Lambor Kanan...umah aku kiranya dkt jugak ngn bus stop tuh, tp kena jln kaki masuk ke dlm skit...

aku g ngn kakak aku...kami tggu laaa disitu shingga bas smpai...then kami trus bertolak ke Pejabat Pelajaran Daerah Perak Tengah tuk mngambil guru2 yg lain...

d tgga bas mengmbil guru2 di PPD


smasa dlm perjalanan, suasana agak senyap skit sbb msing2 blm dpt mnyesuaikan dri...tpi aku adalah antara org yg kiranya 1 bas mngenali aku...well, i yg pling muda n blm kawin dlm bas tuh... ~wahahaha~

mkn tghari kami singgah di gerik...makanan disini mmg mahal laa bgi aku...aku ngn kakak aku berdua je dh mencecah RM20 tau...sdgkan kakak aku xde amik lauk lgsung...nasi pun hnya suku je...yg aku ni je amik lauk, smata2 kongsi ngn kakak aku...konon nk jimat, haa amik mahal jugak jdinye...

destinasi kami yg pertama ialah singgah di Rantau Panjang...sblm tuh kami solat dlu...aku xsmpt nk snap pic suasana RP sbb kekalutan kakak aku yg mngejar kedai2 yg hampir nk tutup tuh...

sterusnya ktorg pergi ke hostel Belia n Sukan di KB...sblm masuk hostel, kami disambut mesra oleh pemilik hostel tersebut n berjamu selera sblm bersiap2 tuk g ke Waqaf Chek Yeh...

akak aku (bju hitam) ngn kak sarimah menuju ke hostel


smasa di hostel, brulah kami sling brkenalan n beramah mesra sesama kami...rupa2nye beginilah suasana bile bersma2 ustazah di seluruh perak tengah...wah, mmg best bangat...sume nye sporting bangat...siap leh wat lawak antarabangsa lgi tuh...

cuma aku ni mmg melayan, but bile aku dh nmpk katil, aku lebih rela menuju kesana krana keletihan teramat2nye...aku kongsi katil ngn kakak aku...alahai, kakak aku ni xnk lngsung berpisah ngn aku...letih btul jln ngn dia...

persiapan lengkap sblm ke WCY...tgk tuh siap ngn bakul beroda wei...


then kami trus g ke WCY (Waqaf Chek Yeh) lbih kurang 1/2 jam dr hostel...mmg besar sungguh suasana di WCY...lagi malam, lagi ramai org...waktu kemuncaknya antara jam 1 pgi ke 3 pgi...masa tuh mmg brg2nye bnyk lelong2...tpi kami ni mgikut jdual hnya smpai kul 12 mlm je...ape2 pun bg aku, cukuplah sekadar merasai suasana di WCY...

suasana kejauhan di WCY


blik hostel, kami xtido smpai kul 3 pgi sbb menyembang sakan smpaikan ade perintah dititahkan tutup lampu, bru sumenye g tido... ~kalo dak2 wat kem, sure kena mrh bile tido lmbt...ni cikgu2 pun wat pe'el yg sama bile dlm hostel...~kelakar sungguh~

ok, kta continue dlu ye...tggu episod Kelantan Part 2 & 3...

17 comments:

<< s| tED| >> said...

dylla, mahal makanan kat situ, 2 orang makan samapi rm20 ....

Lawatan sambil bekerja ke ni? Kakak dylla juga cikgu ya...?

Selalunyakan orang kata tak kenal maka tak cinta... :)

Mrs. Zuki said...

Betul..betul....kalau cikgu2 yang masuk asrama lagi hebat drpd budak2..hu ha hu ha di sana sini.

Kalau anda diberi peluang untuk pergi sekali lagi..apa yang anda ingin ubah?

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
ha'ah kakak sy ustzah jugak...tp dia 2 simple sesnagt...hehehehe

ustazah dyLLa said...

kak ili~
btul tuh...nk perbtulkan sikap keras kepala n sellfish dikalangan yg bersikap bgitu...kalo ikutkan bnyk lgi...mende dh lps, xbole nk kembali smula...cume masa akan dtg, kena berhati2 la...jgn smpai bwk cadar blik skali lgi dh laa...~hahahaha

Monkey D Luffy said...

kalau aku... aku marah jer korang

haha

alfa juliet said...

cepat2 buat part 2 n 3

Krasz bAtu said...

syoknye...
mesti banyak shopping kat WCY tu

CoReTaN MaDiHaH MaJiDaH said...

byknya tanda aras, atau tanda paras...

ustazah dyLLa said...

kapten~
sesuke je ek...

ustazah dyLLa said...

kak aza~
tggu...nantikan episod 2 n 3

ustazah dyLLa said...

krazs batu~
hahaha...rambang mata tgknye...tgk org shopping ade le...

ustazah dyLLa said...

ust~
bkn takat tanda paras dh...tanda2 nk lingkup adele...

Nakamura Kazuki said...

ambe dulu pernag sekali je gi kelantan tu pun sempat gi jeli je...pastu ternampak signboard..awas, kawasan ancaman harimau...hahaha..cuak gak..hahaha

Nakamura Kazuki said...
This comment has been removed by the author.
GPI SKSV said...

rugi tak pegi..? rugi..

ish.. pegi pun rugi gak...?

ahh... dua-dua rugi ni...

ustazah dyLLa said...

nakamura~
hahaha...tu mesti ade wat kesalahan besaq ek...

ustazah dyLLa said...

ust sharif~
eleh...ngada2 je...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors