"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, August 10, 2009

Saya SAMAN abah...!!!

"jika abah xbg sy kawin jugak, kta jumpa dimahkamah..."

"aku xkira...kamu jgn kawin ngn selain pilihan aku...!!!"

"ok, kalo itu kputusan abah, sy saman abah...!!!...abah tggu je surat saman smpai..."

"owh...brani ye kamu nk saman bapak kamu sendri???...xcukupkah didikan yg aku brikan slama ini???...smpai hati kamu memperlakukan abah sebegini..."

"kenapa abah xbenarkan sy kawin dgn pilihan hati sy???mengapa abah???"

"abah nk biarkan sy jdi ANDARTU...???"



ha, ANDARTU???
ANDARTU???
ANDARTU KE???
pe 2 ANDARTU???
hantu ke???
aaaarrrggghhhhh......xnk piki



~ok, stop dialog ni...kang lelebih, jdi anak derhaka plak aku ni...wahaha...

ini crita benar, tpi bkn aku sbgai si pelaku...aku hnya melakonkan watak itu saja...jgn risau, aku serahkan kputusan jodohku kpd ALLAH & restu mak abah aku...insya'Allah...

brita tergempak ini bru je aku trima td...malah si pelaku merupakn seorg warga pendidik...

isunya tlh mengejutkan seluruh dewan...malah setelah brita ini dihangatkan, seluruh warga memandang & memerli aku seumpama aku yg melakukan kesalahan itu ~wah, korg mengenakan aku ek... :p

"haaa....fadzilah, ko ke yg wat mcm 2???..." ~suara sumbang berkelana

"wei, korg jgn...dia anak abah...ape dia nk, sume abahnya bagi..." ~suara sape lgi ni

~kahkahkah...1 dewan gelakkan aku...

maaalluuuu aku...... :p

akal & hatiku berdetik... ~wah, mcm jam je nk berdetik2...


~ wajarkah seorg anak memperlakukan bgitu kpd ayahnya???...
~ apakah sbbnye ayah melarang anak dr berkahwin dgn pilihan hati anaknya sndiri???...
~ apakah yg berlaku sbnarnye???...
~ siapakah dalang disebalik kes ini???...


ade sape2 nk bg komen???...


~REZEKI, AJAL MAUT, JODOH DITGN ALLAH~



18 comments:

<< s| tED| >> said...

bagi aku walau apapun restu org tua itu yg utama.. betapa kita cinta pun.. kalau mak ayah x restu.. x bg kawen dgn pilihan kita.. kita kena akur.. ada 2-3 kejadian yg berlaku dpn mata aku... perkahwinan tanpa restu.. x bahagia.. cerai berai.. itu semua kuasa Allah..

Nakamura Kazuki said...

ustazah jangan saman abah ye..nanti abah mogok tak nak jadi wali..kan nanti memang betui jadi andartu plak...hahaha..jangan mare ye ustazah....

lb9505 said...

tak betul tu nakamura... nanti ayah mogok. cari wali hakim. kawin siam... kah kah kah. tp jgn buat mcm tu. tak bau syurga tu ustazah

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
ya btul...stuju...biar ALLAH tentukan...

ustazah dyLLa said...

nakamura~
pe maksud kamu ya???~wahahaha...:p

ustazah dyLLa said...

lb9505~
amboi...mcm penah wat je...~wahaha

Monkey D Luffy said...

ish3

saman ler banyak2 yer

Mrs. Zuki said...

Pernah terjadi kes ni dalam hidup Kak Ili..
Kakak kawan kak ili saman mak bapak dia sebab tak bg kawin dgn lelaki pilihan.
Padahal parents dia dh bg segala2nya yg dia nak..kete la..mcm2..
Tapi..dia tergamak buat camtu demi cinta.
Akhirnya mak dia kata..mak tak halalkan susu mak..
Sedih dgr..
Mak dia geram sgt.

ustazah dyLLa said...

kapten~
aih...ingtkan dh lupe... :p

ustazah dyLLa said...

kak ili~
mak aih...truk sungguh 2...2 mmg anak xsedar diri...mmg xcium bau syurga tau...nauzubillah...

Krasz bAtu said...

entah lah..
zaman makin berubah..

ustazah dyLLa said...

zaman mmg brubh, tpi manusia yg mrubhnya...

alfa juliet said...

memang cinta itu buta..tapi kalau dah sampai saman mak bapa, cinta tu yg membutakan mata kita..wahaha

Fakir Andalusia said...

Pshyco giler...
ada ker nak saman bapak sendiri.
ingat nasha aziz ke...
ko jangan gatal nak buat camtu...
aku benam ko dalam sungai perak tu nanti.

ustazah dyLLa said...

kak aza~
bila iman tiada,bgitu laa jdinye...

ustazah dyLLa said...

azdan~
sesuke je ko nk benamkan aku ye...pe, ingt aku ni truk sngt ke???poyo laa ko...jga bini ko bebaik...

fadzligenkO said...

pilihn terbaik untk smua...adlh wt pilihn sama2..

ustazah dyLLa said...

fadzligenkO~
btul 2...agar kebhagiaan n keredhaan kekal ke akhirnya...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors