"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, September 29, 2009

apakah makna KEK coklat yg kosong ini???

Salam sejahtera & slmt Hari Raya semua... ~chewah...mcm pembaca berita la plak...
ahai...dh lama ustzh xhapdet blog ni...rasa2nya dh smggu laa jugak...ape2 pun ustzh cuba memberi ruang tuk anda yg begitu setia menunggu new n3 ustzah...nmpk gaya blog2 yg ustzah sempat kunjungi mlm ni sumenye dh blik dr kampong masing2...sronok rasanya membca kisah2 raya kali ni...

bgi ustzah makna raya ttp ada...cume kemeriahan tu xtrasa sngt...pelik jugak, sbb bile usia makin "TUA" ni, nikmat raya dh smakin berkurangan...kami sekeluarga bole rilex lgi bile last day puasa...abg dh hntar lemang, tpi kami xde perasaan langsung nk raya...adik- bradik sume balik kmpong...raya kedua penuh laa umah...tpi xde jugak rasa raya...sbbnye adik- bradik selalu berkumpul tiap2 bln...jdi bila berkumpul smula dihari raya, dh xde rasa ape2...nk plak bg ustzah ni...beraya dikampong sendri...kmpong ustzah terletak lbih kurang 8KM dr umah je...

rasa seronok bile tgk sepupu2 yg balik dr jauh pulang ke kmpg...dorg je yg beriya nk raya...ahai...ni laa rupanya saban tahun bile raya menjelma...ustzah nk merasai perasaan sebenar bila balik kmpg...merasai kesesakan highway ke, kesesakan nk beli tiket bas ke, nk naek bas ramai2...sume 2 ustzah xpenah alami...blik kmpg yg hnya 8KM dr umah ustzah ni xde rasa ape, sbb selang 2 hari ustzah akan kesana tuk mengambil atok ustzah...2je...alahai...harap2 dpt keluarga mertua jauh sikit je dr umah ni... ~ngee...

so, ustzah xde crita menarik stiap kali perayaan...cume lbih meriah raya yg ustzah rasai ialah RAYA AIDIL ADHA...yg itu ustzah mmg merasai nikmat raya yg sebenar...ok...stop cite pasal raya...tentu sume dh jemu nk dgr kan...

ustzah nye busdey jatuh pada hari Khamis (17 September 1984)... bru2 ni laa...TQ diucapkan kpd sume yg mngucapkan ucapan busdey & doa kt ustzah...doa yg pling bnyk ustzah dpt, "SMOGA CEPAT BERTEMU JODOH" ... ~ahaai...rasa mcm dh tua sngt laa kita ni ye...ape2 pun doa dr anda semua, ustzah hargai...

HADIAH??? xde...hnya sekeping kad busdey...ustzah terharu sngt...kad itu diPOS ye...diPOS dr MELAKA...special tuk ustzah dr KAK TEDI...ustzah mmg terharu sngt2...sbbnye KAK TEDI laaa org pertama laa bg kad busdey kt ustzah slps SPM (2001)...laaa ni 2009...dh 8 thun ustzah xdpt kad busdey dr seseorg... ~huhuhu....kecian kan...nti ustzh upload pic kad busdey yg KAK TEDI bg ek...

"KAK TEDI, TQ so much...ustzah terharu sngt2...harap2 dgn kehadiran kad ini, mngeratkan lagi silaturrahim antara kita ye...luv u..."

kakak ustzah blik subuh sabtu...ustzah menunggu dia dr jam 12 mlm smpai laa tym bersahur...tpi kelibat dia xnmpk2 lgi...20 minit sblm waktu imsak, dia pun smpai...dgn suprise nye dia membelikan ustzah kek coklat...

yg sedey nye kek itu KOSONG...diulangi KOSONG...xde kata2 indah atau ucapan "hepi busdey kak dyLLa yg ke- 25"... ~ahai...jdi laa kan...dr xde langsung...

jdinye ustzah xpotong laa kek 2 sbb dh masuk waktu subuh pun...maka kek itu disimpan laa ddlm peti ais selama 2 hari...ahad mlm isnin baru laa kek 2 ustzah potong...dgn muke sedeynye, kakak2 n anak2 buah nyanyi laaa lagu NGOK NGEK ni... "Ummi mmg dh tua, ummi mmg dh tua...jgn bnyk duka, nti xde pakwe..." ... ~kureng sungguh anak2 buahku...

alahai...xpela...sekadar nk mengambil hati "UMMI" dorg ni yg mmg dh nk tua pun...uuppps...panggilan "UMMI" adalah panggilan dr anak2 buahku yek...jgn slh FAHAM...

ok, laa...dh jauh mlm...bg blog mane2 yg lom ustzah smpat kunjungi, harap2 maaf laa ye...ade rezqi ustzah baca n cube tggalkan komen...dibln yg mulia ni, marilah kta bermaaf-maafan...insya'Allah, buang yg keruh ambil yg jernih...

10 comments:

mizaranun said...

Salam ustazah..
Selamat kembali menceriakan dunia blog..hikhik

Nakamura Kazuki said...

sedap kek tu ustazah...ambe memang ske kek coklat.....

areQue said...

ustazah...sedapnyer kek tu...nak jugak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nak jugak!!!!!!!!!!!!!!!!!

pos la kat rq eh...eh???

hauhauahuaha...

pepun..happy belated birhthday ustazah...rq busy sgt, kdg2 tk smpt nk tgk birthday kwn2 bile....

pepun, rq doakn akak dapat segala kbahgiaan okie???

wish u all the best n every happiness in this life n hereafter...

p/s: jeles la kak tedi bg kad besday, nnt besday rq bg jugak tau...kekekkekke

imgt 9 mac....ahahhahahah

minhamid said...

Kek kosong tak per. Jangan kotak kek kosong...

GPI SKSV said...

salam..

kalo taknak kek kosong tu.. boleh hntr sini...

Mrs. Zuki said...

Eiii nampak sedapnye kek tu...betul ni..
Kalau tulis apa2 atas kek tu takde la coklat2 yang sedap2 tu atas tu..takpe ye..meh kite photoshopkan kek tu..
Nanti akan dapat hadiah hari jadi ..tunggu..

sI tEDI said...

welcome dylla..

kek tu cantik amcam tu lah.. nanti dah deco2 sarat sangat.. ekekke

tp nampak sedap. mesti rasa puns edp. ekekekeke

ustazah dyLLa said...

mizaranun~
selamat kembali jua...

ustazah dyLLa said...

nakamura~
xpe...nti eden kasik coklat 2 puluh sen ek...~wahaha

ustazah dyLLa said...

minhamid~
hehe...kotok kosong pun ok gak...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors