"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, October 20, 2009

aku tiada berteman...

aku...sepi... hnya aku saja disini... telah lama aku menanti... namun tiada yang menemani... aku bagaikan terpenjara besi... melihat yang lain hepi... aku bkn cari lawan, tpi hanya seorg teman... aku ingtkan bertuah bila aku dipilih menjadi kawan... rupanya aku dijadikan hnya perhiasan... aku redha di atas suratan... sudah takdir aku masih tiada berteman...

nukilan : 7.20 pagi / 20 Oktober 2009

Aku adalah...


kecian ikan ni, dia seko2 je...ari ahad baru2 jni ustzah g memancing dgn adik...belakang umah atok kitaorg...adik langsung xdpt ikan...eksen je pancing mahal...yg ustzah just guna batang sawit je jdi pancing...ustzah dpt ikan seko ni...sebenarnye dpt 5 ekor, tpi terlepas 3 ekor, seko lagi ustzah lepaskan sbb ikan selat...ktorg xmkn ikan selat walaupun duk kt selat pulau... ~hahaha...
ok...ape2 pun sajak di atas xde kene mngena ngn ustzah...chau chin chau...




13 comments:

sI tEDI said...

hidup ke mati ikan tu.. macam dah tergolek jek.

Mrs. Zuki said...

Ikan tu mcm dok dalam cat..kan?

ustazah dyLLa said...

kak tedi~ mane ade mati...dia mematikan diri...purak2...hahaha

kak ili~ ha'ah, tin cat...

Mrs. Zuki said...

Tp nampak mcm ikan tu mengiring dalam cat..hihik.comei.

ustazah dyLLa said...

dia wat aksi menarik perhatian 2...hahaha

alfa juliet said...

mana gambar ko memancing dyla?

eyena said...

salam kak.. sory tak dapt pon hantar alamat kat facebook tu. nape tah nak approve ke komen ke semua tak boleh tau, huhuhu..

ingatkn masalah wireless.. tp dgr2 facebook kena serang virus.. aduhaii..

apapon thanks ye kak dylla nak bg hadiah kat dikna? hehehe sukenyeeeee!!!!

takpe2 sye sedia menemani anda.. heee

ummu masyita said...

Salam,wah cian ikan sekor tu.hi hi ingatkan sape lah yang keseorangan tu..

ustazah dyLLa said...

kak azza~
camerangirl watpe...bikin glamour je...hahaha

ustazah dyLLa said...

dikna~
salam kembali...xpe2...nti dh ok bgtau akak ek...hehehe...

akak xksepian pon...hahaha

ustazah dyLLa said...

ummu masyita~
salam kembali...haha...naseb akak bca penuh kan...

Anuar Puteh Harun said...

eeehhhhh....macam kenal je ikan puyu tu.....

ustazah dyLLa said...

ha'ah cikgu nuar...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors