"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, December 11, 2009

ku menolak bakal jodohku...

salam...alahai...kesian diriku ini...ibarat menadah, bila ade yg nk bg daku buang plak...siap baling jauh2 tuh...xtahan jiwa raga...mcmana laa nk truskan mcmni...sukar, payah, perit, sakit n mcm2 perasaan laaa...

> ganti nama diri ditukarkan mgikut situasi penceritaan...harap maklum< :p

tajuk n3 nmpk mcm gempak, sbnr xde yg istimewa...skdar nk berkongsi crita...

arini ada seorg hamba Allah ingin berkenalan ngn dylla...siap bg no tel...sbnrnya dr mggu lps dia bg no tel...ajak berbual & bersms...ok, ni hnya kenalan dr myspace dylla...dlm myspace tu nama kenalan dylla adalah USTZAH DYLLA...ok, sume kt sni dh tau yg dylla ni adalah seorg ustzah...jgn soal lgi...ahaks...

then, dia jrg laa on9...ade seskali je...dylla dpt msj dlm myspace pun melalui email...dylla pun jrg on9 dlm myspace...xberminat...2pun anak2 buah dylla yg tlong buatkan...dorg aktif myspace nih...

myb kecenderongan atas nama USTZAH DYLLA ni bertmbh2 ramai laaa yg add dylla...sblm ni dylla letak nama dylla comei...ahaks...i2 dulo2nye nama...rsa mcm xbeh je nama dylla comei 2...xde sapa yg add...bile tukar je nama, hari2 ade 2/3 org yg add...mcm pisang goreng panas je...hahaha

berbalik kpd hamba Allah td 2...dia mesti akan ckp "sy suka kwn org mcm awk...awk cikgu, awk ustzah...dh lama sy mencri kwn yg mcm awk...sy nk menyembg ngn awk...awk bnyk ilmu..., ni no tel sy...sy harap awk sms sy ye...sy tggu TAU..."

urm...dylla tergelak...ckit je gelaknya... :P
ok...dylla just bgtau xberminat...why??? sbbnya sblm2 ni dylla penah ditipu oleh hamba Allah yg lain...bkn skali tpi berkali2...bermcm2 ragam, bermcm2 perangai...biasalah dunia alam maya nih...jika kita xpndai bwk diri kita akan sesat...

dylla jdikan sume ni 1 pengajaran dlm hdup...disinilah dylla mengenali pelbagai jenis manusia dibelakg tdbir...kalo ikut pekerjaan, dylla berhdpn dgn org2 yg sentiasa dylla kenal...ni di alam maya, kita xkenal...malah xtau pun siapa diri dia yg sbnrnya...samada suami org/ isteri org atau lain2...bermcm2 jnis yg dtg menggoda kita...ewah2, adeke yg nk mggoda dylla??? haha

dylla bgtau hamba Allah 2 harap lupakan ape yg dia nk...permintaan dia dylla xlayan...bkn bermaksud sombong, tpi dh tegar...dh tegar dgn sikap ketidakikhlasan dlm perhubungan...sggup menipu n mcm2 laaa...adakalanya smpai mengajak kita kearah kemaksiatan...dorg ni dh slh gunakan rezqi yg Allah berikan...masya'Allah, spatutnya kita kena jga tgkahlaku kita...

hamba Allah itu membls dgn kata2 yg agak kesal juga..."xpela awk, sy tau sy ni bodoh...keje xbgus, xde kete, xde ape2 dlm hidup sy...nape ye semua perempuan yg keje kerajaan ni sombong, angkuh...xnk berkwn ngn org yg miskin mcm sy nih..."

ok...ade tanda2 pembohongan nih...uuupppsss.....sori ye en.hamba Allah...ayat novel ni dh xlaku...sila rujuk dewan bahasa...ahaks...

ok laaa...xyah cite pnjg2 hal ni...sendiri mau ingt TAU...

kpd anak2 gadis/remaja/ibu2/anak2 teruna...silalah jga diri baik2...jgn slh gunakan kemahiran & kelebihan yg ade nih...marilah menuju ke jalan yg penuh kenikmatan & keberkatan nun disana nti...insya'Allah...

~ibu jari terkapit kt pintu kete kwn dylla~
akibat BERANGAN LELEBIH je


18 comments:

alfa juliet said...

ustazah tak payah lah pk pasal jodoh sgt...best apa jadi single..hehehe

Nakamura Kazuki said...

ustazah agak2 ambe camne ye..hahaha..cam ambe plak ambe style slumber je...tapi kalau msg tanpa kenal secara betul2 malasla..sebab apa sekarang ni bukan bleh percaya sangat...takpe ustazah kesabaran dalam penantian hadiahnya pasti suatu ganjaran yang hebatkan...

jane said...

kite baik kan ustazah???hahahahaha!!!

p/s :
laki alam cyber tkleh caye
kdg2 dorg byk bnde hiding..xoxox

sI tEDI said...

ha ha ha.. kelakar gila lelaki tu!

macam terdesak jek..

tapi x semua rakan2 cyber ni x boleh di percayai. aku ramai rakan yg boleh di percayai.. terpulang kepada kita untuk berhati2 memilih kawan

NuR said...

kalo nur nak jumpa..
ustazah nak ke?
hehehe...

biar je org mcmtu
kita pasti tahu siapa sebenarnya kwn kita....
=)

ustazah dyLLa said...

kak aza~
wahahaha...beh je single...tpi lg beh title isteri...haha

ustazah dyLLa said...

senpai~
ala...ustzah pun jnis slumber...tpi kalo jenis main2 je baik lupakan je laaa...kesabaran itu adalah 1 bonus tuk umat2NYA...

ustazah dyLLa said...

jane~
mmg bdk BAIK snggttt...hohoho...
xpe2...bwk2 besabo...hahaha

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
hahaha...sy pun ramai juga kwn cyber...tpi xdelaa terdesak mcm 2...hahaha

ustazah dyLLa said...

nur~
nak2...nak2...mesti nk jumpe ssngt...hohoho...ala, biasala 2...manusia ni mcm2 jenis...

eefa said...

isk3...x abis2 cter psl jdhnye. x sabo nak kawin dah kawan teman ni. hahaha xleh langkah bendul dik oi...tggu akk lepas dlu ye. hehehe

ustazah dyLLa said...

kak ifah~
ha, memandai ye ngata org...dia tuh lgi xsabo...hahaha...xpe, demi akakku yg ku syg, ku rela dikau melangkah dlu...hahaha

umi_e said...

salam... ibarat kata - jodoh pertemuan Allah yang tentukan...

eefa said...

memandai je kata org x sabo...isk3 Sabor itu separuh dari Iman.

ustazah dyLLa said...

kak umi_e~
salam kak...insya'Allah...sume ni ketentuan Allah...

ustazah dyLLa said...

kak ifah~
SEBAHAGIAN, bkn separuh...

Mrs. Zuki said...

Nasib baik tak terkepit satu jari mcm I.
Makin difikir2 makin payah nak dapat..
Pikir nak kawin..tak kawin2..
Pikir nak dapat anak..tak pregnant2..
Jadi....kite takleh pikir la Dylla..
Kite kene buat tak tau je..bile kite pikir sangat kite akan stress bile tak dapat2.

ustazah dyLLa said...

kak ili~
ha...skrg ni jri dh nmpk darah bekunya tau...urh, buruknye...
soal jdoh ngn anak...mmg dh xpiki...xlarat nk piki...ape yg dtg, biar je laaa...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors