"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, January 21, 2010

Nak buka cawangan baru

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi. Antara alasan yang diberikannya.

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah


Isteri : Kenapa pula?


Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga" isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?


Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"


Suami : Contohnya?


Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?


Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural


Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?


I
steri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS tambah "s" je, kan ?



Lepas daripada tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi.. hehehe....

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
berguna jugak BI dlm soal bicara mcm 2 kan...

8 comments:

Kunang-Kunang said...

Salam white rose

Macam-macam cara menyampaikan maksud yang tersirat, janji maksud sampai.

blueCITY said...

hakhakhak...

kesian laki tuh, takut mampus dari nak kawin 2, kuikuikui

Hill_Mie said...

haisshhh.... cian..cian..

white rose said...

kak ani~
salam kembali...
btul tuh...adakalanya kta xsdar ape yg cube disampaikan...

blueCITY~
haha...kecian...

padli~
ko kan lelaki...aku tau ko kta kecian sbb xdpt kwin lain...hahaha

Mrs. Zuki said...

Kenapa la cite pasal laki-bini lagi ni...hehe...
Jom la ikut kak ili..stop tulis.

white rose said...

hahaha...dh stop cite, tpi xperasan kuar jugak...hohoho

mizaranun said...

ekekeke...tak berani sb dah kena kena 'smash down'..si isteri dh bg warning tu... :D

white rose said...

ostat brani x???

urm......

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors