"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, January 20, 2010

3 batang untuk akak...

Salam...jauh malam...mcm burung antu je duk wat n3 mlm2 buta mcm ni...
sblm tido kena laa hapdet blog...sblm2 ni aku rsa mcm mls nk update, so baru2 ni dpt idea cane nk update dgn mdh tanpa mengarang ayat2 yg pnjg lebo...

oh, maaf ye...tjuk n3 ni bkn berbaur 18xl ye... ~hahaha

blik sek, aku bawa guru yg bru je posting (kaksu) ke klinik kerajaan tuk mengambil mc nye...dia xde kenderaan...rakan serumah plak kesemuanya masih keje & blm pulang...xpela, berbakti kpd kawan w/pun masih baru mengenali dia...sgala2nya settle, dia dpt mc 2 hari...aku dh biasa g klinik kerajaan ni, so xjdi masalah tuk meminta mc... ~wahaha...mggunakan kuasa nmpk...

smpt jugak aku cheq darah, berat & ketinggian aku...alhamdulillah, sumenye ok!!!
so, nurse cdgkan beli buku 555 untuk catat kesemua bacaan darah, berat, ketinggian serta bila masa kta sakit...bgus jugak idea nurse tuh, bnyk kelebihan bila ade sesuatu mslh nti... TQ nurse...

blik je mnghantar kaksu, msa masuk simpang umah dia, aku terpndng sekumpulan bdk2 sek sdg asyik memakan sesuatu...sesuatu yg aku gemari sejak dr kecil...cisss...mereka tlh memperdayakan aku arini ye...

dh kuar umah kaksu, aku trus memberhentikan kete dihadapan kumpulan bdk2 sek td...

"adik, ktmana beli ais krim milo nih???"

"kt umah makcik nih..."

"bape posen???"

"20 posen je..."


"belikan tuk akak 6 batang ye dik...3 batang u
ntuk akak, 3 lagi tuk adik & kwn2 ye..."

"ok, jap ye kak..."


"terima kasih dik..."

~nyum...nyum...sedap wei...pekat & melekat~

~ade 2 batang lgi...nyum...nyum...nyum...~


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
msa tgkatan 4 & 5, aku menjual ais krim milo & jagung...jualan sehari 100 batang...dgn duit jualan ais krim laaa aku bayar duit buku & perbelanjaan harian masa aku di sek men...w/pun abah mampu menanggung aku, tpi aku lbih suke berdikari...

11 comments:

blueCITY said...

huwaaaaaaaaaaaaa..
dah lama tak makan ais krim malaysia nih,

sama la ngan akak pun
dulu2 pernah buat sendiri ais kerim nih , perisa milo, jagung, sirap, asam boi, dan macam2.
jual kat rumah jerk...
dapat la juga sikit2 .lebih2 adik2 n anak2 buah yg makan
hahhahah

K I R I M A R U~ said...

HEHE tingat zaman sek dulu...
akak saye mahu sebatang... =)

eefa said...

sedapnye dila...ingtkn apa la td. isk3 dah lama x mkn aiskrim milo ni. huhu teringin la....

mizaranun said...

selain ais krim milo tu ais krim bubur kacang + dorian n ais krim asam boi...pehh feveret tuh masa kecik2 dlu...hikhik

alfa juliet said...

dah lama tak tgk aiskrim mcm tu..aku suka yg ada asam boi tu..sedap seh

white rose said...

blueCITY~
haha...sure sume rindu nk makan ais krim malaysia kan...
urm...sedapnya...

kirimaru~
haik, mu kan ade...hahaha

kak eefa~
hahaha...terpedaya jugak akhirnya...

mizaranun~
ostat...beh kan mkn ais krim kacang + durian...sdp wooo...

kak azza~
asam boi xminat, tp mempelam sedap..penah rasa x???

Kunang-Kunang said...

Dulu masa anak akak masing kecil, akak buat sendiri air krim batang ni.

Tapi siaplah naik longgar pintu peti ais, tak tahu dalam sejam berapa kali bukak. Lepas tu ada pulak kawan anak-anak tu nak beli, dia orang pun jual, tapi tak untung, mana nak untung, sebatang jual sebatang masuk mulut sendiri.

Hill_Mie said...

hahah... weh cepat terpengaruh nih... ape pon lama tak mkn eskrim nih... hahaha... dulu igt depan skds beli eskrim patah dua.. wakakaka

white rose said...

kak ani~
sama laa mak sy...dlu2 dia rjin wat ais krim nih...laa ni xbuat dh, xde sape nk mkn...

padli~
haha...cian ko, terpedaya jugak...
aiskrim pop laa...aku pun ingt...beli kt kedai opah...

Mrs. Zuki said...

Dila...hehe bleh kata kak ili tiap2 minggu makan eskrem ni..buat sendirik tapi dalam mug..
betull.yang asam masin pun sedap.

white rose said...

wei, nikmat dlm plastik tuh yg beh...kalo dlm mug mcm mkn eskrem org putih je...asam masin xminat sngt, tpi mempelam sedap tau...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors