"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, January 18, 2010

bersiar- siar di pasar pagi Shah Alam

Salam...
dikejauhan malam...
tatkala kedinginan menggamit memori...
memantulkan silauan suara...
memercikkan hembusan embun...
terasa sedikit kebasahan membunuh si hitam...
bukan si putih menyepikan diri, tapi bersemayang di arena rindu...
si hitam terus menerpa...
si putih tetap merasa...
si hitam terus mencari si putih,
kerana kecelaan si hitam, si putih dilindungi...
akhirnya si hitam merana, si putih tertawa...

~hasil nukilan wHiTe rOsE~
18.01.2010 - 11.45 mlm


berjalan2 di pasar pagi ahad SHAH ALAM baru2 ini bersama2 mereka...makan nasi lemak kukus...tpi, aku makan ketiaw goreng hanya 2 hengget...sungguh mengenyangkan...besar sungguh pasar pagi ahad di SHAH ALAM...ade disediakan tmpt untuk makan2...beli je ape nk dimakan yg dijual sekeliling kita, then makan disitu jugak...harga leh tahan, rasanya pun ok...

~mereka sdg asyik mkn nasi lemak kukus~

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
arini kepenatan hingga tertido...hari pling lmbt balik umah dlm thn 2010...

7 comments:

sI tEDI said...

sebbaik x de close up gambo nasik lemak kukus.
perut aku dah berkeroncong malam2 ni!

Kunang-Kunang said...

Salam hijrah white rose,

Cantiknya blog. Jenuh saya mencari tempat komen. Uniknya.

Saya selalu juga ke Pasar Pagi Shah Alam dekan Stadium tu, tapi kena pegi awal2 utk dapat parking yang dekat.

blueCITY said...

wah ros putih,

berjiwa2 ya
siapakah itu si hitam & putih
lallalalalla

white rose said...

kaktedi~
hahaha...pasai dh mlm2 xsesuai laa close up nasik lemak kukus tuh...kang ade yg berbungkus...

kakAni~
salam hijrah kembali...TQ sudi singgah kemari...

sy bru first tym g sana,tpi g shah alam bnyk kali, anakbuah sek di sek ren ASSYAKIRIN...

kakblueCITY~
nk tido je berjiwang2...haha...
si hitam ngn si putih ialah
TAIK CICAK...hahaha

eefa said...

datang jauh2 makan la nasi lemak kukus yg best to...kuetiau grg mn2 pon ada. hehe

white rose said...

ala, sama je rasanya...sy dh penah mkn nasi lemak kukus...xde yg menarik pun...

Mrs. Zuki said...

Teringat tempat ni...dulu masa dok kat shah alam setiap ahad je bangun pagi-pagi sebab nak pegi pasar carboot ni...kalau pegi tengahari mak ai panasnye.....panas teramat-amat sampai sakit kepala.

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors