"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, September 10, 2010

tidakku rasai nikmatnya...

Salam semua...
malam tadi lepas je aku solat isya', terus menggigil seluruh badan...
demam...
panas plak tu...
sampai menangis2 aku menahan sakit tekak ni...
dengan demamnye sekali...

mak suh minum, apakan dayaku...
menelan sambil menangis...
perit teramat2nya...
langsung tak menjamah apa makanan malam tadi...

masuk bilik, sambung tido...
kakak aku kata aku tido meracau2...
menangis laa, menjerit la...macam2...
aku sedar ngan tak sedar je...

sedar2 je dah subuh, mak gerakkan...
kepala berat...lepas je solat subuh aku sambung tido semula...
terjaga masa abah nak siap2 g solat sunat raya...
hujan sampai pukul 11 tengahari...

naseb mak masak nasik lemak,
aku telan laa pelan2...selang2 minum air milo...
sambil tu menahan sakit...

arini badan still panas lagi...
pergi beraya umah atok dengan menggunakan bahasa isyarat je...
semua makanan yang dihidangkan, aku hanya pandang dengan penuh berselera...
saboooo je la...


~ dalam sakit2 pun ade jugak yang bagi aku duit raya...yippi ~


6 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
MOGA DAH SIHAT KEMBALI ! MASAKAN EMAK YANG SEDAP2 MASIH LAGI ADA AGAKNYA.

APAPUN KITA BERSYUKUR. KALAU KITA TENGOK KELILING KITA, ADA ORANG YANG LEBIH TAK SIHAT DARIPADA KITA. TERLANTAR, TAK BOLEH BANGUN DAN MACAM2 LAGI.

Abd Razak said...

Salam ustazah...

Moga cepat sembuh..

imma`jamal said...

Salam.. sian dila. sabar ye. ni dugaanNYA untuk hamba yang terpilih. insyaAllah esok lusa sembuh la tu..

Cik Amy Sensei said...

salam white rose...

alahai demam di hari raya ek..
tu yang haru tuu kan..
hehe..takpe..
mudahan cepat sembuh...

ana said...

alahai siannyer...semoga cepat sembuh, pastu boleh mkn byk2. hehehe

white rose said...

Salam semua...thank diatas perhatian anda...sesungguhnya sy adalah hamba Allah yg lemah lagi hina...semua ini adalah ujian dariNYA...alhamdulillah arini sy dah bertambah baik...dah leh bercakap pun...terima kasih diatas doa anda semua...SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors