"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, September 9, 2010

ujian di ambang syawal...



Salam semua...
arini aku sedih...
sedih sebab di hari terakhir ramadhan aku diberikan 1 ujian...
ujian yang mencabar...

tahun lepas aku pernah tercekik tulang...
lebih kurang 1 inci panjang tulang tu...
dengan sendirinya aku mencabut...
alhamdulillah, ok...walaupun bengkak...

arini jam 10 pagi, bengkak tu datang kembali & teruk sakitnya...
sehinggakan aku nak menelan air liru terasa amat2 peritnya...
menitis air mata menahannya...

mak & abah dah tak tahan tengok aku dalam keadaan macam tu, 
terus abah telefon klinik dr. Asri yang berhampiran dengan umah aku...
abah temankan aku g klinik...

dr cakap tempat luka tu bengkak dan kemerahan...
mungkin jugak baru nak jadi ulser...
jika dalam tempoh 2 minggu tak pulih dari bengkak,
dr cakap kena operate...

huuwaaaaaaa...
sedehh...dr suh bukak puasa sebab kena makan ubat tahan sakit...
kalo tak bengkak akan semakin teruk...

akhirnya setelah jam 1.30 tengahari, terbatal laa puasa aku....
sedeynyeee...
dah setengah hari tu...

Abah : "bukak puasa selepas jam 12 tengahari nanti..."
Aku : "sekarang tak bole ke abah?"
Abah : "dapat le pose sekerat hari..."
Aku : "ye tak ye jugak ek..."(kebingungan sebenarnya...)
Abah : (sengeh...)
Aku : "eh, abah...kalo macam tu, nanti orang ganti pose sekerat hari jugak laa ye..."
Abah : "hais, mane bole..."
Aku : "dah dapat sekerat hari ni nanti ganti sekerat hari lagi je laaa..."
Abah : "mazhab mana kamu belajo?..."
Aku : "abah la..." (aku gelak sampai tak sedar diri tu sakit...)

ceh, ade hati nak mengenakan aku kononnye tuh...
hahahahaha...
lawak sepontan abah aku tatkala anaknya sedang sakit...

sabooo je laaa...

~ sok ade lee adengan ini... ~
Raya AidilFitri 2009

~ lemang jagung dah siap, rendang pun dah masak...uiihh, sedapnyee ~

6 comments:

imma`jamal said...

allooyaii siannye dia.. akak dah kena aritu. nak telan ayaq liuq pun kuaq ayaq mata tau... mmg sakit sgt2. jenuh nak tahan... smpi 2x p klinik :(( huhu.. sabar la ye

MaHFuZ RaZaLI said...

ala2...siannya....hehehehe....xpa2.sabaq2..ada hikmah di sebalik penderitaan itu.....apa2 pon SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN....Maafkan diri ini selama kita kenal...

luahfikiran said...

SALAM,
SEMOGA ALLAH MEMBERIKAN KEKUATAN KPD SDRI DALAM MENGHADAPI SEGALA UJIAN. SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN

luahfikiran said...

SALAM,
SEMOGA ALLAH MEMBERIKAN KEKUATAN KPD SDRI DALAM MENGHADAPI SEGALA UJIAN. SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN

alfa juliet said...

tahun ni tangkap gambat dari pelan atas pulak no..biar nampak lain

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose,

Semoga sihat segera. Elakkan makanan pedas kalau boleh.

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors