"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, January 11, 2009

alamak......kenangan lama....

urrmmm.....wedding lg.....dlm bln ni ade 2 wedding....my friends kt maktab ialah kak ramlah 24hb....hari ini kakak sedara me...kak jiah.....dia ni kapten askar....suami dia pun ketua kapten....masa me dtg pengantin xsampai lg....alamak...me nk tggu, tp xleh sbb me nk g kenduri kawan me plak.....dia wat kenduri arwah ayahnya....so me kena g gak.....me smpt snap pic ngn kakjiah w/pun dia sorang je.....


then lps 2 me g kenduri kwn me.....me mkn laa jugak.......sedap la menu2 nye...gulai tempoyak, ikan kukus cicah air asam......alamak, me xtahan tgk air asam 2....me ditemani kak zah n kaklinda...me jumpa gak ngn farhana.....kwn sepermainan me masa kecik2 dlu....dia skrg smbung study kt uia dlm bidang perguruan....smpt laa smbang ape2 je....then me ternmpk kelibat seseorg yg dulunye penah menjadi kegilaan me dlu...(ala, cite lama).....haaa.....DOKTOR FADZIL.....huhu.....skrg ni dia dh jd doktor di HOSPITAL TELUK INTAN.....muda kan dh jd doktor...dia ni abg farhana....masa me nk blk, k.zah pggil dia tny masih ingt x ngn me lg.....punya laa jenuh dia memikirkannye....then, k.ju dtg bgtau sape me....bru lee dia ingt.....kami dlu penah laa kejar antra 1 sama lain sbb rebut pencil box wane biru....me minat wane biru...dia pun....skrg ni me xtau laa dia masih minat wane biru.....tp me still ngn wane biru....cite lama kan.....kdg2 ianye berputik semua, masa tu lah kta mula tergelak ngan ape yg kta lakukan dlu.....sume 2 dah jd kenangan.....

malam 2 me g kedai abang...saje mkn2...anak buah me dtg ngn gitarnye...nk tau gitar 2 adalah gitar ke-4 abang me beli.....yg lain sume habis dia patahkan.....betapa brutal nye mamat ni.....





post by KENANGAN MANIS BERSAMAMU......me.....taaddaaaa....

No comments:

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors