"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, June 14, 2009

andai aku...

andai aku SUPERMAN...

akan aku bawak anak2 murid ku pergi ke bulan dan bintang...



andai aku BATMAN...


akan aku jaga anak2 murid ku drpd kena buli...


andai aku SPIDERMAN...



akan aku pastikan anak2 muridku tunaikan solat...kalo x aku ikat kt pokok...


andai aku POWER RANGERS...

akan aku bg kesenangan kt murid2 aku yg susah...aku crikan dorg pakaian n makanan...


andai aku POWER PUFF GIRLS...



akan aku ubah penampilan anak2 muridku agar bersih & cantek mcm aku...


andai aku CICAKMAN...

akan aku pastikan anak2 muridku xponteng sekolah...kalo x aku tarik dorg ngn lidahku...

andai aku CATWOMAN...

akan aku rembat anak2 yg degil & yg mls buat keje sekolah...



p/s : tapi.....aku tetap aku....xyah jdi dorng pun aku leh wat sume ni...dh mmg keje aku...SEORG USTAZAH...watpe nk jdi orglain...

lagi manyak pekdah aku jdi USTAZAH...menjamin anak2 murid aku dmasa hadapan...insya'ALLAH...

lagi 1....pakaian dorg sume dedahkan aurat...xsenonoh langsung...aku mane sesuai pakai mcm tuh...~lalalalala~

6 comments:

Monkey D Luffy said...

ko nak jadi MAN ker?

lalala

ustazah dyLLa said...

pe ade pd MAN???
~hahahahahaha~

<< s| tED| >> said...

wah!! Besar impian ustazah ni...
InsyaAllah
tapi dah jadi Ustazah dylla pun dah terlebih baik.. dapat bimbing anak murid jalan menuju ke syurga!!
:D

ustazah dyLLa said...

that's why ALLAH telah ciptakn ku menjdi ustazah...tiap manusia ada impian...impian ni dinamakan impian mengarutje...~lalalala~

eyena said...

ahaii ni yg tak sabar nak jadi ustazah gak ni..ngeee

ustazah dyLLa said...

wew...sabo2...hbiskan study tuh dlu dik ooiii...tuntut ilmu manyak2...

eh..dik nk jdi superman,batman,spiderman jugak ke??

~lalalalala~

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors