"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, June 16, 2009

rukun...

sbnrnye bile dh start sekolah ni bermula laaa episod lama kembali menayangkan titip2 kegeraman...

arrggghhh.........xsmpt nk tulis blog.....mau nye sblm tido bru dpt....

ade mende nk cite, tpi biarkan dlu episod tuh tersimpan...nti dh meletup bru cite...

arini, aku g sek awal.....ceewwaaah.....arini pertama bg semesta kdua 2009...

kejapnye aku rasa masa ni berjalan.....sedar xsedar, sudah hmpir 7thn aku mngajar...sdgkn umo ku bru je suku abad...

well...tjuk yg pling menarik aku ajar kt bdk2 ni ialah tntg "RUKUN SOLAT"...

RUKUN SOLAT terbahagi kdp 3 bahagian...Qalbi (Hati), Qauli (Percakapan) & Fi'li (Perbuatan)...

trg punya trg...smpai laa ade sorg murid ni tny...

"ustazah, dlu ustazah ni bdk baik ke??waktu solat je trus solat ke???"...

hahaha.....soklan yg menjerat korang....so, jwpn aku ialah..........

"ya...ustazah dlu mcm kamu.....liat nk solat....solat pun takut bile mak atau abah ustazah marah...kdg2 tipu yg ustazah dh solat, padahal xpun...takut kena rotan...tpi tu msa kecik2 laaa..."

anak murid aku gelakkan aku...oowh...."ustazah dlu mcm ktorg jugak laaa ye"...

"hbis tuh nape ustazah mrah ktorg bile ktorg wat mcm ustazah masa kecik?"

"ustazah xnk kamu terus sikap mcm tuh...kalo dh besar kamu bole atasi sikap tuh mcm ustazah, ALHAMDULILLAH, ustazah xmarah, ALLAH pun xmarah jugak...tpi bila kamu trus sikap mcm ni smpai tua, sume akan marah..."

~ why aku jwb mcm tuh???....~

1st jgn cube berbohong ngn murid bahawa anda dlu xpenah tggalkan solat...

2nd, cube critakn pngalaman anda msa kecik2 supaya murid2 ni faham mgapa kta xleh wat benda2 xelok...

3rd, stiap ilmu ALLAH yg kta smpaikan bnyk fadhilatnya...

mudah2an sgala ilmu yg aku curahkan kpd anak2 didikku ALLAH rahmati & berkati...INSYA'ALLAH...
~kena denda isap jari sbb xsiap keje yg aku bgi~
p/s: mcm sdp je dorg isap...~lalala~
~aku paksa bdk ni pakey topi vouge aku~
p/s: cantekkan topi vouge aku...~jgn jeles~

6 comments:

Monkey D Luffy said...

naik masuk sekolah uzatazah ler

alfa juliet said...

mesti ko ustzah rock kan..haha

<< s| tED| >> said...

ekekekeke.. budak2 sekarang lebih berani bertanya..

ustazah dyLLa said...

kapten :
awat merapu nih???sekolah eden xde tgga nk naik...~lalala~

kak aza :
mmg pun...ustazah rock dlm abad ni...

akak s teddy :
bkn takat soklan ni je,mcm2 lagi soklan gempak tau...

Mrs. Zuki said...

Rindu kat Aiman, Amin & Indera..kantoi gambar tahun lepas..

ustazah dyLLa said...

hahaha...mmg pun...akak je ygtau pun...orglain mane le tau...~huahahahaha~

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors