"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, June 18, 2009

bgi laa peluang kedua..

"tlong laa sy...maafkan sy...sy tersilap td...sy cube skali lgi ye..."

arrrggghh.....kau telah hancurkan hatiku...smpai meninggalkan luka n kesannye masih ade hingga saat ini...

kau buat aku smpai sakit n sengal2 bahu nih...

"ala...kali kedua ni pasti bole...awk xyah laaa tggu org lain lgi...sy kan ade...bgi laaa sy pluang..."
"ok...sy percya akak mampu buatnye...sy bgi akak plung kali kedua...tpi kali ni ngn bantuan sy...akak salah cucuk jarum lgi, siap laaa....."
waaahhh...siap punya garang aku ni...

ni perbualan aku ngn misi klinik kesihtan yg berhmpiran ngn umah aku...

pgi td aku diwajibkan amik darah n ujian air kencing...

then aku antara org yg terawal laa.....so, misi kt sni sume dh kenal aku sbb muka aku je slalu g klinik...

aku dh leh cam nama stiap misi yg ade ktsitu...

nk tau pe puncanye aku kena amik darah ni...alkisahnya...

sbln yg lps, dgn keadaaan cuaca yg tdk menentu, aku, abg.iparku, abg aku n kakak aku demam serentak...
so, aku larat lgi g sek...manakala (cewaah...sesuai ke aku guna perkataan manakala?? )...abg iparku n kakak ku g klinik...
then aku dpt brita yg abg.iparku suspek denggi...so, dgn xsmena2nye aku dikira terlibat sama...
aku dh cheq, alhamdulillah...xde...
yg memeningkan aku, apsal doktor tuh suh aku follow up hampir tiap2 mggu...
n arini lah penentu bg segala keputusan samada aku ni "berpenyakit atau x"...
aku smpt snap beberapa pic msa misi n dresa tuh amik darah aku...

masa aku ngah snap...tetiba.................

"eh, awk ni nk buatpe amik gambar???awk jgn letak dlm youtube...ni xpasal2, kami kena saman..."

hahaha....aku gelak dlm hati......pehal mamat nih...dia xnmpk ke yg aku amik pic darah aku sendri...bknnye amik pic dia ngah nyembang plak.....perasan sungguh!!!......

1st, aku kena amik darah pda jam 9.15 pagi...msa 1st cucuk kt tgn aku, alhamdulillah ok...

pastu aku diminta bg sample air kencing aku laaa....dh tuh aku kena g tmpt org2 mngadung, diminta minum air gula.....
puuuhhhhh.........korang nk tau x kandungan air gula tuh bape ml???.....ko g laa test pasni...surenye korg muntah balik.......

then.....ade suara menegur aku......

"hai, mengandung ke???"............

aku cuak......hampehnye ko as (kwn aku daaa) ......dia pegnen.....dia pun kena minum gula gak, sbb nk amik darah...

pastu misi tuh ckp..."awk kena tggu 2 jam lgi...kul 11.20 awk dtg cni blik sbb nk cucuk amik darah lgi..."

aku terkejut daaa....siap dia ckp jgn makan ape2 pun smpai kul 11.20...

aku dh laaa pose dr maghrib smlm......ni smpai kul 11.20, aku xmenjamah ape2 pun...

hnya tuhan yg tahu keadaan aku ni.....

aku g sekolah smula....aku duk khalid (syiok lee...) wat keje, tup2 gb aku tny..."ustazah, kulbape nk g klinik ni???.....dh dkt kul 12 ni..."

ha??dkt kul 12.....ayyooo.....hbis laaa aku kena marah ngn misi.....

smpai2 je aku, misi tuh dh siap pegang kad aku...aku pun bgi lee sengeh echah 50sen...~hahaha~

msa misi tuh cucuk jarum, punya laa dia berdoa bnyk2...skali tuh dia salah parking daaa......

xde darah langsung......bertebuk laaa tgn aku........

kali kedua dia nk cucuk, aku siap bg amaran kt dia....siap aku yg crikan urat2 aku da...

akhirnya...jumpa jugak......alhamudulillah................

setelah selesainye sume ni, scara automatiknya perut aku memulas2 n mengeletar seluruh anggota bdn.......baru aku tringat yg aku ni xmkn lgi....

aku trus menuju kedai makann berhampiran....pe lgi.....aku pekena laaa karipap 2 ktul n teh ais...


p/s: korg g laaa cheq kesihatan slalu....penyakit ni kta xtau...kdg2 ianya menyerang secara tiba2...kalo dh dpt kesan awal2...kta leh atasinye......
p/s: sowi laaa Z....ko dh bca entry aku sblm ni...ko bkn ingt pun cite2 sume ni...aku tau dh merah padam muka ko......~hahaha~....zura...ko pi cheq Z ni...dia ok ke???~lalalala~

6 comments:

Mrs. Zuki said...

Lenkali cakap kat org klinik camni.
"Saya tau apa penyakit saya yang sebenar,tak payah amik darah saya.Amik la kamera saya..sebab saya ada penyakit suke amik gambar.haha..hahahahahahahaha.

Monkey D Luffy said...

H1N1 ker

bukan denggi kan

lalala

<< s| tED| >> said...

pernah tgk meksi salah betulkan jarum yg masukkan air dalam badan tu. Mak sy sampai terjerit bila air tu tetiba laju je turun.

Eeeee.. rasa nak tampo laju2 je meksi yg muke cam lempeng tu sbb masam 24jam xde senyum!!!

ustazah dyLLa said...

kak ili...
hahahaha.....tuh sbnrnye penyakit pling kritikal....hahaha

kapten...
bkn H1N1...penyakit nk kawin......hahaha

akak c tedy...
slalu tgk laa...abg.ipar sy pun jdi mcm tuh jugak...dorg ni mmg xde hati2 lgsung...

Nur said...

yang suka nak salah2 tebuk tuh la yg membuatkan me gerun sgt nak pegi check darah. wuwuwuwu

ustazah dyLLa said...

nur...lama2 nti kena wat jugak...kena thn laa...kalo mcm tuh g private je...dyla ni brani jugak...hehehe

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors