"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, June 23, 2009

seram...

pg td aku g seminar yg berkaitan ngn aqidah n halalan thoyyiba...so, mcm2 info yg aku dpt...antaranye hukum yoga yg secara rasminya diharamkan oleh jbtn agama islam perak pada 18 Disember 2008. hukum pengkid dan black metal jugak sama telah diharamkan oleh jbtan agama islam perak. bnyk lagi info2 yg dismpaikan, aku xsmpt nk salin sbb aku kan jurukamera...wah, wah...bnyk pic yg aku snap...kalo korg rjin nk tgk clik sini

slps tuh ade penerangan mengenai halalan thoyyiba...antaranye cara nk dptkan logo halal dr pihak jbtn agama islam...then, ciri2 halal...kebnyakannye yg memohon sijil n cop halal ni hmpir 80% adalah dr bkn islam...slebihnya bru org Islam...

maknenye kt premis2 islam pun kena memohon sijil & tanda halal jugak supaya masyarakat islam tidak merasa ragu2 ngn premis2 yg ada skrg ni...

blik je dr seminar ni, aku ngntok n keletihan sngt2...aku trus tertido...

aku trjaga pd jam 5ptg...tetibe mak aku critakan ade 2org indonesia menjual bunga yg tampal kt dinding tuh...nseb abg n abah aku ade...dorg nk masuk umah nk tgk ktmane yg sesuai tampal bunga tuh...konon nk wat demo laa...

abg aku xbg...dia ckp, kami xberminat nk beli...

yg menjdi peliknye, dorg ni g umah ktorg je...jiran2 kami dorg xpegi pun...abg n abah pun membuat spikulasi supaya ktorg sume ni berhati2...

abg ckp dorg naek wira putih...sblmni kes2 rompak n pecah umah adalah perompak yg menaiki kete wira putih...menurut crita abg aku ni, geng2 wira putih ni jenis pakai parang...kalo xdgr ckp trus je dorg bunuh........eeeeeeiiiiiii.........masya'ALLAH....ko ni abg...jgn lee cite menakutkan ktorg...

uhh....seram n ngelabah jugak bile dgr cite dr abg...dia mmg berpengalaman menilai org ni...

td sume xleh nk lelapkan mata, termasuk aku...siap2 simpan no balai polis kt kg. gajah ni...

Insya'Allah, mudah2an xdelaa ape2 yg berlaku...korg...jom kta doa sama2 ek...

"YA ALLAH YA TUHANKU...lindungilah kami dr segala kejahatan didunia n akhirat...selamatkanlah kami dr seksaan dan kekejaman manusia...YA ALLAH, YA RABB...kami bermohon, sejahterakanlah kami dan kuatkanlah iman kami dlm menempuh sgala ujianMU YA ALLAH...sesungguhnya tiap kejadian yg KAU tunjukkan adalah tuk menguatkan keimanan dan ketaqwaan kami kpd MU YA ALLAH..."

10 comments:

- jinggo - said...

ustazah dyyla..

kerana hidup sekarang - macam2 ada - cabaran dan pengisian juga harus berbeza...

kita kena ada bekalan yg exrta...
betul tak.

ustazah dyLLa said...

ya betul en.jinggo...sy ade asas taekwando...jdi nk blaja blik laa...huhu...haiyyaaakk!!!

<< s| tED| >> said...

bab logo halal tu... kdg2 kita jadi kompius sbb macam2 jenis yg ada.. mcm2 warna... x boleh selaraskan ke..? itu yg buat keliru..

bab saleman dtg umah ni pun menyampah gak.. kdg2 derang mcm x paham bahasa...
tol.. kita kena amek langkah berhati2... cam sy.. pape.. amek no kereta dulu.. ekekekke..

Mrs. Zuki said...

Ishh risau la psl geng wira putih tu....jangan la jd apa2..jauh2kan..

ustazah dyLLa said...

kak tedi:-
dh selaraskan wane ape...sila semak di jabatan penyelidikan atau search je logo halal JAIP/ JAIS...
hal salesman tuh abg yg smbut...sy tido...kalo x, mmg sy siap amik no kete dorg...

k.ili :-
mudah2an...insya'ALLAH...jgn hati2 pd geng wira putih je, pd yg lain2 pun kena hati2 gak...

Monkey D Luffy said...

ko kat kg gajah ker?

aku pernah pegi

hehhe

alfa juliet said...

pernah tgk dokumentari tv3 pasal sijil halal..memang pun org non muslim yg lebih banyak mohon...patutnya org islam lahyg memohon dulu kan...heheh...sesapa ada kedai makan, pi mohon lekas..pi aku ckp...

ustazah dyLLa said...

kapten:-
loo aih...kapten g mane???isk..isk...

kak azza:-
~haaa...korg...dengar arahan chief tuh...hehehe

tempayanbudu said...

Alhamdulillah...

ustazah dyLLa said...

tasnim...kenyang ke???huhuhu...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors