"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, June 24, 2009

tafsir mimpi...pandai ke???

sejak kes seram ni melanda harian ku, lenaku dh smakin berhati2...sure akan terjaga bile terdngr bunyi pelik2...pastu susah nk tido plak...

dkt2 kul 2pgi bru aku leh tido...sdg aku tido...tiba2....

ade mende menjalar dlm kain aku...alamak...ape ni???

ade seorg mamat ni, ntah sape2 laaa duk tlong aku...yg aku ni plak duk memegang bende yg menjalar dlm kain aku ni...siap aku kepit disebelah kanan...

aku ngalabah jugak...rupe2 kalajengking...mak aih...punya laaa dia nk sengat aku...tpi nseb baik aku memegang kalajengking ni dgn kuat...

mamat ni td duk tggu je aku melepaskan kalajengking, then dia nk bunuh...yg peliknye dia tdk bersuara...aku pun sama...

stelah beberapa jam aku memegangnye, akhirnya...kalajengking tuh aku lepaskan dan dia pun menjalar ke tmpt lain...yg mamat td, xjdi bunuh kalajengking tuh...

bru aku rsa lega...alhamdulillah...

tibe2 je aku terjaga...rupe2nye aku bermimpi...jam loceng dh berbunyi...arini 1 rejab...aku mmg bgun awal nk berpose sunat arini...

alhamdulillah...nseb baik laa ini hnya mimpi...nape ek aku mimpikan sebegini mimpi???

ok...aku bole laaa sikit mentafsirkan mimpi ni mgikut secara logik ye...

tafsir bg mimpi aku ni menunjukkan yg aku ni telah memegang/ memikul beban yg berat...sudah tiba masanya beban ni akan pergi...maknenye beban ni dh xjdi beban buat aku...beban ni sngt berat sehingga mampu membinasakan hidup aku...pasal mamat yg cube tolong aku ialah org disekeliling aku cube menolong aku tuk atasi beban yg aku tggung...tpi xde sape pun mampu tlong aku melainkan beban ni pergi dgn sendirinye...tu saje pelajaran kta arini...

p/s: kpd yg berpuasa pd hari ni, bnyk fadhilat yg kta dpt...aku dh post fadhilat2 puasa didlm bln rejab ni disini...kalo rajin, bca laa ek...masih panjang lgi bln rejab ni...marilah kta mengIMARAHkan lagi bln rejab ni...insya'ALLAH...

7 comments:

<< s| tED| >> said...

siapakah mamat misteri itu??? Jeng jeng jeng!!

Mrs. Zuki said...

Apesal asyik mimpi mimpi mimpi je sekarang ni?
Bile nak mimpi ular itam plak?

ustazah dyLLa said...

kak tedi:-
ntah...sape laa mamat bertuah tuh kan...

kak ili:-
ape kaitan ular itam dlm mimpi ni???~wink...wink...wink...~

Monkey D Luffy said...

seramnya

huhuhu

ustazah dyLLa said...

ade kena mngenakna seram kapten ni???...musykil...musykil...musykil...

tempayanbudu said...

mana komen aku sebelum nih..

sudah hilang kaa..!!

ustazah dyLLa said...

aik...mane plak nye???xpon ang komen daa...ang ckp pe dik ooii???

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors