"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, August 1, 2009

anda teruja tak???


adakah anda...

TERUJA???

TERKESIMA???

TERGODA???

TERMENUNG???

KE TERFIKIR SEKEJAP???


ok, stop merepek...ni adalah pic hri khamis 30/7/09 masa g klinik di kg.gjah...aku "DIPAKSA" pakey mask atas sbb2 keselamatan bg sume yg ade dlm klinik tu termasuk sume kaki n tgn klinik...


kelam kabut jugak dibuatnye sbb bile pakey mask sesorg je dlm klinik ni ibarat "penjenayah sdg dibicarakan dlm mahkamah"....sume org perhati n meneliti bgaimana rupe sbnar penjenayah bile xpakey mask...~uuwwaaa...


nseb abah aku dtg...terharu jugak aku dibuatnye...abah tggu smpai aku amik ubat...bile dia puas hati ngn ape yg doktor ckp, bru dia blik umah...


faktor2 yg menyebabkan aku "DIPAKSA" pakey mask, aku dh post n3 sblm ni...suhu bdn aku mencecah 38...jdiknye aku "DIPAKSA" lagi tuk mc pd keesokkan harinye...(jumaat daaa)...


siap suh aku jgn kluar kmana2 wat masa ni...just duk umah je...bile demam dh ok, bru laaa leh g mane2 je...


hbis sgala aktiviti yg dirancang tuk aku terpaksa digantikan ngn orglain...tq buat kak ifa sudi gantikan jdi pengacara pertandingan prasekolah hari ni...buat kak ili jugak, tq sbb caring about me...nseb kak ili ade...dia laa yg melaporkan ape yg dia n kak ifa buat...w/pun adekalanye mnyebabkan aku jeles...~wah...kak ili, mu tlh menambhkan seksaan dlm diriku ni...


ape2 pun aku sngt2 bersyukur n bertuah dpt rehat sepenuhnya tuk 3hari berturut2 stelah keje yg xpenah ingt masa nk rehat...hari ni, aku berehat tanpa memikirkan ape yg aku kna buat wat masa ni...just rilex...sok bru aku piki ape mende aku nk wat...


ada hikmah disebalik kejadiaan ALLAH...kta kena trima n redha di atas kurniaanNYA...


p/s : kpd sesiapa je yg mengalami simptom2 ini sila lekas2 pergi klinik yg berhmpiran...

1. Selsema

2. Btuk

3. Demam

4. Sakit tekak

5. Lenguh2 bdn

6. Sakit sendi2 bdn



coretan buat kak ili n kak ifah~

mungkin coretan ni agak puitis sikit, namun jika anda meneliti n mengkajinya dr sudut hati, anda akan faham maksud yg ingin disampaikan...jgn biarkan diri anda diselubungi misteri...


"andai ada lautan yg berduri, akan aku redah bersamamu lagi...

andai ada langit yg tggi, akan aku terbang tggi bersamamu lagi...

andai ada ikan yg menyanyi, akan aku nyanyi bersamamu lagi...

andai ada daun yg menari, akan aku menari bersamamu lagi...

andai ada awan yg berlari, akan aku berlari bersamamu lagi...

andai tiada ruang tuk aku bersamamu lagi, maafkan aku bkn krana aku xsudi...

andai kasih smpai disini, xkan aku biarkan kau bersndri...

biar kenangan yg menemani jiwa dan sanubari...

andai bicara ni mengusik hati, jgn biarkan ianya ia diselubungi misteri...

tnya diri, tny hati..."



~doaku smoga korg2 sume disana chat n dlindungi ALLAH...insya'ALLAH...

17 comments:

alfa juliet said...

dyla cepat sembuh!!!!!

Mrs. Zuki said...

Dylla..jelousy ialah terapi supaya sempat sembuh..kahkahkah..
DIPAKSA tu..dipaksa rela kan?syok ape mc..syok jugak jd mc mcm kak ifah..
Mcm kak ili cakap la, bertiga lebih baik dr berdua..

Mrs. Zuki said...

Ehh apa daa sempat..typo error..cepat la.

ustazah dyLLa said...

kak aza~
insya'ALLAH...tq doakan sy

ustazah dyLLa said...

mmg syiok mc, tpi haru dibuatnye...duk terperap je...yg MC mcm k.ifah tu dh xlarat nk jdi...bgi laa pluang orglain plak...

Nakamura Kazuki said...

dah ok ke ustazah.....tu arrr sekrng deman pun risau..tadi gi kedai ada sorang amoi tu selsema ambe terus dudk jauh2...siap kena perli lagi....tarar takut punya..ni selesema biala saja...apa u mau takut...hehehe...terus ambe malu2 kucing

ustazah dyLLa said...

nakamura~
alhamdulillah, dh ok...alo, org lain pun wat mcmna mu buat tuh...

ApIzz v6 kid said...

mcm dokter pakar bedah je dh akak ni..muahahaahaha....dh tukar keje ke...dr cikgu jd dokter pakar bedah ni....

ustazah dyLLa said...

bole jugak...akak bedahkan mulut apiz tuh.....~muaheehehe...

ApIzz v6 kid said...

wahahahaha.....dlu kn zamn kecik2 apizz penh tanam azam nk jd dokter bedah ni...tp salah tang mne laa ni bile dh besar msok bidNG LEN LAK....salah tang otak laa ni sbb tu laa x dpt jd dokter ni..muahahhahahaha....

ustazah dyLLa said...

apiz xsesuai jdi doktr bedah tau sbbnye bile nk pegang pisau je gementar semcam je...~hahaha...tpi bile pegang pen xplak getaq...2sbb jd cikgu...~muahehehe

ApIzz v6 kid said...

ye kot..gementar2...bese laaa nk bedah ni mcm2 kne tgk darah laa ape laaa....seme mende bleh tgk..muahahahaha....dokter bedah kn bleh gak sambot org besalin..muahahahaha...untung laa sape jd dokter bedah tu....muahahahaha...ni laa stetmen pling berani dlm abad ni...

Nur said...

skrg nih kena jaga kesihatan tau. dgr citer kat sek nur ada sorg cikgu mcm kena H1N1 tapi tadi tgk ada je dtg sek. maybe rumours je kot. huhuhu

ustazah dyLLa said...

apiz~
amboi...gatai ko ek...amik kesempatan...xmalu... :p

ustazah dyLLa said...

nur~
yup...btui tuh...kena hati2 n cpt2 g cheq...xleh tgguh2 lgi...apakata nur pakey mask...skurg2nye slh 1 mengelakkan dr kena jgkitan...

<< s| tED| >> said...

x pernah pakai mask!

cantik kata2 itu! :P

ustazah dyLLa said...

tang mane canteknye kak tedi??? ke cantek pakey mask???~wakaka

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors