"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, August 26, 2009

kenangan mengimbau lagi...

pose ke-4
alhamdulillah sgalanya Allah permudahkan...harini aku melayan filem PEREMPUAN BERKALONG SORBAN...dh lama aku nantikan cite ni...nseb laaa ade penderma filem ni kt u tube...puas aku dpt tgk...nti aku critakan sinopsis nya yaa...
td berbuka diluar kwsn kmpg aku...yakni di T.intan bersma2 kawan sek rendah aku dlu2...sprti biasa mmg xplan pun nk berbuka diluar...aku dpt panggilan dr azdan n wifenye yg cdg nk berbuka kt umah aku...then dia call member2 yg lain, tpi dorg ajak berbuka diluar...aku ok je...

bile xplan ni laa jumlah yg join aku...hnya 4org je...xpela...nti aku plan yg lain hari lagik...


azdan n wifenye...lily

zura n khairul nazirah...
(aku dimana???biasalaaa menjdi cameragirl tiptop...)

menu2 berbuka mmg diserahkan kpd aku yg memilihnya...antaranya...

maaf jika gmbr ni mgganggu puasa korg...
1. kerabu mempelam
2. tomyam cmpur
3. ayam masak halia
4. telur dadar
5. kailan ikan masin
6. dging masak merah
7. air laici (1 jag)

~so...menu ni sngt2 laaa dorg sume puas ati...

kelmarin, aku mengemas laaa bilik aku ni...biasalaaa bile dh puasa ni mulaa laa nk mngemas...naseb baik umah dh siap kemas sblm puasa...kalo x, payah gak nk lap2 tgkap...tgkap dah laaa tggi...mmg kena panjat laaa tiap kali nk lap...nseb Chek Tangga ade... ~hehehe
so, msa mgemas2...aku bukak laaa 1 kotak ni...rupe2nye kotak ni adalah kotak kad2 raya thn2 lps...aku mmg suke mngumpul kad2 raya...aku smpt laaa bca 1 per 1...nk tergelak pun ade...mane x nye, kad2 tu zaman2 90an nye...tulisan pun bermcm2 rupe...smpailaaa zaman 2000 ni dh cun2 laaa tulisan...sbnrnye aku mmg suke mengepos kad2 raya kpd semua kenalan...aku xkira dorg nk bls ke x...janji aku pos...soal setem n kad2 raya xjdi mslh...biasanye aku akan buat kad raya sendri...jimat kos... ~wahaha...


antara kad2 raya...sbnrnye bnyk lgik...



kad ni direka khas oleh sahabat lama aku...aku heran laaa ngn ayat dia ni "CHARMING INFLUENCE NOT TERMINATE ASSOIATE" ... ~geli hati aku dgrnye...smpai skrg aku xtau pe motif dia berkata bgitu...ahaks...korg abaikan ek...


bile tringat smula kisah2 kad raya ni, aku rindu laaa nk bg kad raya kt kawan...mmg laaa zaman skrg dh canggih...xyah nk beratur beli setem...xyah nk pakey cost yg tggi nk bg kad raya...hnya sms baru je seposen...

tpi bg aku...tradisi ttp tradisi...korg leh simpan ke sms2 raya smpai skrg???berbanding ngn kad2 raya yg sedia ada???tentu korg xmampu...nk plak yg tgh HANGIT bercinta, sure nye sms tu penuh dgn ayat2 CINTAN... ~tul x chek nakamura???.... ~ngeee
ok...ckup laaa skadar aku mengimbau memori kad raya ni...ape2 pun aku stia menanti kad2 raya yg bakal menjelma xlama lgi...ade sape2 nk bg kad raya kt aku??? ~ahaks...
kalo ade korg leh add email aku ni.... email..... ~xmalu aku ni
ok...sekian saja berita kta pd hari ni...slmt bersahur...

6 comments:

Nakamura Kazuki said...

ustazah..terlalu tepatla plak peluru tu..sudah menembusi dada ni..hehehe...ambe saban tahun kad raya akan dihantar kpd rakan2 yang terlalu baik yela pastu guru2 yang sudi memberi ilmu sehingga ambe berjaya macam hari ini..dan apabila ambe menerima balasan kad walaupun 1 sahaja..ambe berasa sangat syukur kerana semakin jauh kita menuju ke destinasi kita..masih ada lagi insan2 yang sudi mengingati diri kita ini..betui tak

alfa juliet said...

selamat berpuasa dyla..

<< s| tED| >> said...

belum berbuka luar lagi.. nati lah.. sabtu ahad kot.. ok sket.. waktu kerja ni macam suntuk jek..

ustazah dyLLa said...

amboi chek nakamura...penjelasan yg amat2 tepat 2...wakakaka...
tang bab mengingati diri kta mmg btui pun...huhuhu...

ustazah dyLLa said...

kak aza~
slmt berpuasa ek...

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
ikut mane suke maaa...sy ni almaklum laaa cuti sekolah...leh laaa g...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors