"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, August 25, 2009

Warkah buat adikku Apiz...

kasih bkn dipinta,
simpati bkn dimohon,
perhatian bkn dimahukan,
sayangnya...hnya tggal nama...
tiada jejak, tiada tapak...
ku kenali hnya dgn 1 kata...
adikku apiz...


akak tau apiz membaca blog akak...jika perpisahan ini yg apiz inginkan, maafkan akak jika apiz tersinggung dgn ape yg akak lakukan ni...bkn bermaksud ape2 pun...cume akak perlukan ketenangan wat masa ni...akak xnk berlaku kekeruhan antara kta...akak dh anggap apiz mcm adik akak sendri...jika apiz rasa akak ni btul2 wat apiz kecewa, maafkan akak...jauh dr sudut hati akak tau apiz marahkan akak...apiz xnk akak trus jejak apiz kan...apiz snggup tukar alamat blog apiz...apiz dh xon9 pun...andainya msj ni pun apiz xbca, akak xkesah...biarlah Allah saja yg tau apa yg berlaku...mudah2an Allah mengampunkan dosa2 akak...harap apiz trus sehat, ceria n truskan perjuangan sbagai guru...

andai ditakdirkan akak pergi dlu, akak nk apiz tau yg akak xkn lupakan apiz sbgai adik...sokongn n smgt apiz slama ni ttp akak ingt...akak mahukan yg terbaik dr apiz...moga Allah merahmati hidup mu duhai adikku...

"NILAI PERSAHABATAN XMAMPU DIBELI DGN WANG"

p/s: maaf ye skirnya n3 ni begitu mengganggu kamu semua...

6 comments:

Nakamura Kazuki said...

ni no komen ye..hahaha...

ustazah dyLLa said...

amboi...syoknye dia...

syahbandar87 said...

apa kes ni kak..apis bawak diri g mane ni..pe dh jd eh.hehe

<< s| tED| >> said...

apiz.. pulanglah di hari raya :)

ustazah dyLLa said...

syah~
dia majuk ngn akak laa...~ngeee

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
ahaks...dia xtau pun umah sy...cane nk pulang...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors