"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, August 24, 2009

PUTIH itu SUCI

salam ramadhan buat semua...maaflaaa dh 5hari aku xhadpet blog ni...awal2 ramadhan mmg busy bg aku...mlmnye plak aku g terawikh...dh blik xsmpt nk hadpet blog sbb keletihan...tmbhn pula sahur nk bgun jugak...kalo aku xbgun, sape nk temankan mak abah aku makan...


alhamdulillah, pose tahun ni bnyk mgajar aku erti kesabaran...alhamdulillah juga dpt meningktkan amal ibadah...thn ni jugak 1st time aku bersama blog ni dlm bulan ramadhan...jdinye tuk menjernihkan jiwa aku dibln ramadhan ni, aku tlh gatal menukar layout lgik...wane putih menjdi pilihan hati sanubari aku...





layout lama...(org kata HITAM itu MENAWAN)






layout baru...(PUTIH itu SUCI)



korg nmpk tak tang "JOM JOIN ME"... (follower aku dlm blog ni xkuar le...korg nmpk x follower aku??)




ade lagu baru...kali ni lagunye xsyahdu sngt...tpi stiap bait2 lirik itu amat2 bermakna...hayatilah...



slmt menyambut ramadhan Al- mubarak kpd semua umat2 Islam diseluruh Malaysia n seluruh dunia...mudah2an ramadhan kali ini memberikan kta kekuatan, keimanan & kesabaran dr Allah...amin...slmt berbuka...




8 comments:

syahbandar87 said...

puti pun ok jgk kak.hehe..papepun slmt berpuasa kak
:)

<< s| tED| >> said...

cayalah.. tuko theme... :P

- jinggo - said...

putih..
pastinya lebih menarik dari dulu...
lagu sapa tu.
sedap dan sesuai dengan penampilan blog ni

ustazah dyLLa said...

syah~
slmt berpose jugak ek...

ustazah dyLLa said...

kak tedi~
ahaks...berubah wajah jap...

ustazah dyLLa said...

jinggo~
alahai...putih i2 suci...kumpulan unic...

Nakamura Kazuki said...

ustazah....memang tak sempat nak hupdetkan..namun ambe mesti juga jengok blog2 ni sebelum tidor...ustazah...putih bukan sahaja suci, malah bersih dan penawar hati....ambe suke warna putih..sungguh mendamaikan ...

ustazah dyLLa said...

nakamura~
ya btul 2...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors